lördag 12 juli 2014

Får man plocka blommor i Spanien?

Jag har i år främjat ängsblommorna på halva gräsmattan!

OK, det är en eufemism för att jag inte har hunnit/orkat klippa gräset. Men det når mig nu till knäna och eftersom jag inte gillar fästingar så inser jag att nu när den värsta hettan är över har jag ingen vettig orsak till att inte dra fram åbäket och klippa. En lie hade väl varit bättre... Men av någon outgrundlig anledning sitter lien faktiskt fastvuxen i björken! Säkert! Jag kan fota om du inte tror mig.

Men innan åbäket drogs igång räddade jag en bukett ifrån slakt. Medan jag gick och plockade kom jag på att vi har ju det här med Allemansrätten i Sverige. Finns det något liknande i Spanien, tro? Har jag rätt att bara gå ut i naturen och plocka blommor, bär och svamp så som vi kan göra här?

Det måste undersökas närmare!

2 kommentarer:

  1. Den spanska buketten ser ju väldigt svensk ut! Så fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast det där var i Sverige, tre veckor innan vi flyttade! :)

      Radera