tisdag 8 juli 2014

Tips till Passpolisen

Så vad har hänt sedan senast, då...?

Jo, passen är nu i vår ägo! Mannen min kollade upp flighterna på Arlanda och konstaterade att igår efter kl 19 var det lugnt med charterresor. Det hela var avklarat på ca tre minuter...

Tänk om Passpolisen varit så smarta att de tipsat om detta när vi bokade via nätet första gången, att man på Arlanda kanske inte skulle ta en tid mitt på dagen när alla osorterade ska ut och flyga! (Läs gärna mitt tidigare inlägg i ämnet.)

Bilservicen gick som en dans, förresten, så nu är den startklar för den stora resan. Och idag har jag haft storstädning av bilen, tyckte tydligen att det var smart att stå och dammsuga och tvätta invändigt mitt på dagen och mitt i solen...
Men jag hade å andra sidan koll på sonen som i stort sett bodde i poolen idag.

Och så har vi fått lite tömt i huset i form av Blocket-försäljningar.

Det har verkligen varit varmt idag! Därför åt vi dagen till ära gazpacho, så enkelt att göra och perfekt i värmen! Det kommer det nog bli en hel del av i framtiden...

Har vi packat några flyttkartonger då? Nä... Vi håller bara på att riva fram ur skåp och lådor så köksbordet skulle ha bågnat om det inte vore så bastant.

Förutom att bada i poolen står det på tur att skaffa NIE på Spanska Ambassaden. Det ska bli lite spännande!

Tror jag...

3 kommentarer:

  1. Åh vad ni jobbar och står i!! Jag börjar nästan få resfeber åt er ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det värsta är att vi måste nog lägga i en högre växel...
      Jaja, det kommer bli bra i slutänden!

      Radera
    2. Klart det kommer bli bra! Det är jag helt övertygad om :-)

      Radera