fredag 25 juli 2014

Vaaarmt i röran!

Herrejisses så varmt det är! Och vi har ju inte ens flyttat än...

Sonen har bott i poolen nu under denna värmebölja, himla tur att vi har den nu när vi inte har tid att åka till någon strand eller liknande. Mannen min och jag har rivit och röjt, tjatat och gnatat, packat och slängt... Som alla vet och förstår: det är en väldigt påfrestande process för alla i en familj! Att det är över 30 grader och man MÅSTE röja gör inte saker särskilt mycket bättre.

Tur man är förlåtande av naturen och att vi har samma mål i sikte annars hade detta verkligen varit ett riktigt helvete. Nu är det bara ett litet - emellanåt. Men jag sover gott om natten, otroligt nog.

Mina bröder och föräldrar kommer hem i helgen och hjälper till samtidigt lite som vi samlas allihop innan vi åker. Det ska bli roligt att träffas, tråkigt att skiljas. Det är dock bra att vi träffas just nu då min faster och gudmor (inte oväntat) gick bort igår så vi kan prata lite om henne också, vi kommer ju inte kunna vara med på begravningen.

Skål, lilla faster! Hälsa Nisse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar