lördag 23 augusti 2014

Håret måste klippas!

Jag klipper håret på mannen min sedan 26 år tillbaka och sonen har aldrig varit hos en riktig frisör - det är bara jag som har klippt hans hår. Ja, om man inte räknar med gången han klippte sig själv i ett obevakat ögonblick på dagis... (Pratar om sonen, alltså!)

Bild lånad från internet - ledsen, minns inte var...
Själv har jag råkat ut för några riktigt usla frisörer vilket gör att jag drar mig för att klippa håret. Istället för att klippa 2-3 cm har det blivit 10-15 cm för att rätta till. Det gör ju att man liksom drar sig ... Och så tycker jag att det är riktigt dyrt!

Det är väl bara att inse, usch så snål jag är!

I alla fall, nu måste jag klippa håret, börjar faktiskt närma sig ett år sedan jag var hos frisören! Det börjar liksom spreta och klyva sig mer än inpackningar klarar av...

Det ska samtidigt bli lite spännande att gå till en frisör i ett nytt land! Inte så att jag tror de är sämre - tvärtom! Det ska liksom bara bli ... spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar