söndag 9 november 2014

Glömt!

Vi har precis ätit middag, resterna av fredagens lasagne och som alltid är det godare då.

Mitt under middagen säger mannen min lite spelat surt "Det är Fars Dag idag".

Åh, herre jisses! Det har jag ju helt och totalt glömt! Och jag kan ärligt säga att det har inte hänt - NÅGONSIN!

Sonen satt mest och sa "Mäh! Hur skulle jag veta det? Varför har ingen sagt något?". Jaha, så blev det mitt fel igen.

Lånat bild från skickapresenter.net
Som tur är bryr sig inte mannen min om Fars Dag.
- Du hade blivit skitsur om det var Mors Dag, sa han och helt korrekt: skitsur är bara början.

Men å andra sidan så ska man ju ta seden dit man kommer och lite googlande säger att här i Spanien är det inte Fars Dag idag, det är tydligen den 19 mars.

Så det måste helt enkelt vara därför det har helt gått mig förbi... Så klart!

Men grattis till min pappa på Fars Dag i Sverige idag! KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar