måndag 8 december 2014

Decemberstranden

Idag har det varit lovdag här i Spanien, Inmaculada Conceptión - Den Obefläckade Avelsen. Vet inte vad det står för, är inte ens säker på att jag vill veta...

Alltså var det ingen skola idag och ett uselt humör hos sonen ledde till datorförbud. Så jaha, vad ska man hitta på då att göra? Ingenting, tydligen:

Ja, de hemska tavlorna hänger ännu kvar.

Till slut fick jag nog och fick med mig familjen ut på en strandpromenad. Det var ca 15 grader varmt, solen sken, vi gick i jeans, t-shirt och munkjacka. Det var nästan för varmt, mannen min ångrade att han inte tog shorts.

Precis som vi misstänkte så var vi inte ensamma på stranden. Det var familjer som satt och fikade, många var ute och gick med sina hundar (trots att det är förbjudet på stranden), joggade, promenerade, satt i solstolar och det var faktiskt några få som badade! Mannen min stack en hand i vattnet och sa att jo, det är inte helt otänktbart...

Det är lite lustigt att se på människor när det är så där fint väder som det var idag. Det vanligaste var så som vi var klädda, jeans och tröja. Men det var även människor i badbyxor/bikini medan den som cyklade förbi bar täckjacka.

Och nästa gång ska vi ta med oss fika, vi med. Eller pengar så vi kan besöka en av restaurangerna som hade öppet, doften av sardiner som grillades i grillbåtarna fick det verkligen att vattnas i munnen.

Vi hoppas nu att vädret kommer att vara så här över jul när hela min familj kommer! Då har de i alla fall chansen att få komma hem igen med lite mer färg i ansiktet för även om solen inte är brännande het så värmer och tar den. Solglasögonen är ett måste.

Det kändes idag som en riktigt skön vårdag i Sverige, nästan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar