söndag 21 december 2014

Nu är de här!

Äntligen!

Idag var vi på ... herrejisses, jag höll på att skriva Arlanda! ... MÁLAGA flygplats och mötte min familj. Åh, vad skönt att se dem, tror det är det längsta jag varit ifrån att träffa dem, i alla fall mamma och pappa.
Lånat bilden från Norwegian

Vi tog med oss mamma och pappa hem till oss och lämnade av deras resväskor medan mina bröder med familjer tog tåget till Los Boliches i Fuengirola. Tågresan gick galant! Tror de betalade 2.65 € per vuxen för resan. Tyvärr blev det sedan lite trassel med att komma in till lägenheten som de skulle bo i då kvinnan som skulle lämna över nycklar osv inte kom på utsatt tid och telefonnumret gick till en vilt främmande spanjorska. Tankarna snurrade, hade vi blivit lurade? Men det löste sig, två siffror hade blivit omkastade i telefonnumret och hon satt bara och väntade på att någon av oss skulle höra av sig.

Vi åt en gemensam lunch-middag ute i Fuengirola och sedan begav vi oss (till respektive) hem igen. Familjen var väldigt trött efter att ha varit uppe sedan 4 i morse och det var nog inte många timmars sömn dessförinnan.

Min förkylning tog tillfället i akt att utveckla sig åt ett helt idiotiskt håll: heshet och nu på kvällen ett ynkligt viskande. Mannen min blir sur på mig så fort jag öppnar munnen ("Nu är du TYST!") men det är faktiskt inte så lätt när man inte har träffats på så länge. Det är så mycket att fråga och berätta om så det är ingen hejd egentligen! Ska väl snart gå och sova och vila rösten helt så jag kan få prata ikapp imorgon. Om jag kan...

Idag kom dessutom Fru Torreblancas man ned hit med hennes nya bil. Från Sverige kl 9 i  fredags till kl 17 idag - snabbt kört!

2 kommentarer:

  1. Hej

    Typiskt med förkylning när du får långväga besök. Ta lite honungsvatten, det smakar inte gott men det gör gott.

    Krya på dig:)

    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jomen honungsvatten med citron i är rätt gott! Jag fixade till mig lite sådant i natt vid 3-tiden. Idag har det varit jättejobbigt att kommunicera men just nu är det liiiite bättre. Troligen får jag väl sota för det senare.

      Radera