lördag 28 februari 2015

Nu är det faktiskt klippt igen!

Skuggspel i vinden
Det är bara att konstatera: jisses vad tiden går! Har måååånga saker jag har så dåligt samvete över för att jag inte har hunnit eller kanske tagit mig tid att göra. Men nu är en sak avklarad som jag skrev om för en månad sedan: jag har varit hos frisören, en spansk sådan igen!

Jag har haft några kriterier i min frisörjakt: duktig så klart, helst spansk och i så fall gärna kunna lite engelska, ligga i närheten, inte för dyr...

Ovanför oss finns ett litet centrum med det nödvändigaste och där även en frisör. Men det har sett så stängt ut att jag trott hon slagit igen. Trist, jag får väl hitta en annan då, har jag tänkt.

Igår var sonen och jag i Benalmádena Pueblo och köpte köttfärs hos slaktaren, vi skulle ha taco-middag! Jag tänkte att jag kanske då även kunde hitta en frisör där. Och javisst, där fanns det flera och jag fick tid hos Diva's Hair, Nails & Beauty nu på tisdag. Lite trist, ville ju vara fin nu till lördagskvällen när vi ska ut... Jaja.

Sedan åkte vi till vårt lilla centrum för att gå in på Carrefour och jag fick ett ryck och drog med sonen bort till frisören Marta Arreza Hair Style, där som det alltid sett så stängt ut. Men det var inte stängt, det var fortfarande öppet. Eller knappt, klockan var 14.00 och frisören stod just och satte på sig ytterjackan. Siesta... Men hon hade en tid kl 18 om jag kunde komma tillbaka? Först sa jag nej, jag hade ju en annan tid bokad och kl 18 är mitt i middagsfixet. Men sonen sa "jamen ta den"!

I vinterblåsten
Så nu är det klippt! För kort men snyggt, tyckte mannen min. Vad fint, mamma! sa sonen. Själv är jag ännu nöjd men det riktiga provet kommer senare när jag ska fixa till det inför middagen ikväll.

Och så har jag lärt mig en sak: i Spanien betalar man extra för att de ska föna håret och fixa till det efteråt, kanske lite mousse? Lite spray? Jag betalade 10 € för hårtvätt och klippning, hon blåste det torrt med fön och klippte några strån till, kammade lite och frågade om det var bra samtidigt som hon höll upp en spegel så jag kunde se därbak. Hade jag velat få håret fönat och sprayat så hade det kostat ytterligare 10 €. Även om det fortfarande är billigt i jämförelse med svenska priser så kändes det onödigt för just nu blåser det så enormt här i Spanien (vilket det tydligen gör på vintern, "Jag längtar till sommaren" sa frisör Marta) att det varit bortblåsta pengar.

Just ja, jag hade ju samlat en massa bilder att visa frisören på min telefon och det gjorde jag också. Det tyckte hon var jättebra och sedan började vi prata om Pinterest (där jag samlat ihop bilderna), det är en himla rolig sak det där och så otroligt inspirerande! Där kan jag sitta många timmar och titta.

Kanske är det därför jag sedan inte har tid till det som jag egentligen borde ha tid till... Kan det vara så? Nä... :)

Måste dock ta mig tid/komma ihåg att avboka tiden på tisdag!


2 kommentarer:

  1. Skönt med nyklippt hår och snyggt! Jag borde också boka tid, meeeen jag ska bara.... Du vet. Det finns alltid annat att lägga tid och pengar på :-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer alltid något emellan men det finns liksom en gräns... Det är vid den gränsen - eller strax efter, om jag ska vara ärlig - som jag brukar tvinga mig till frisören.

      Det blev rätt bra, förresten. Fick klippa bort en tott själv som hon missat samt att eg hade jag nog velat ha det längre fram på sidorna men jaja, det växer ut. Det är i alla fall inte samma massaker som den andra lyckades med i somras.

      Radera