söndag 21 juni 2015

Nästan packad och trött!

Lite tvetydig rubrik, ser jag. :)

Men det är inte så illa som det låter utan vad jag menar är att nu har vi nästan packat klart, imorgon eftermiddag kommer det en "Man & van" och hjälper oss att frakta våra pinaler från radhuset i Benalmádena Costa till det fristående huset i Arroyo de la Miel, Honungsdalen. Det är fortfarande samma kommun och det är inte långt, bara på andra sidan Pueblon, men hur långt eller kort det än är så ska ju allt packas ihop.

Den här bilden har absolut ingenting med flytten att göra
men det är så mycket vackrare än röran här inne just nu!
I alla fall så är det detta man ser när man tittar ned från våra terrasser.
För några månader sedan var det kortklippt. Helt sagolikt!
Vi behöver dock inte stressa, vi har ca en månad kvar på kontraktet men ska försöka vara ute till månadsskiftet har vi sagt. Men vi vill ha hjälp med de större sakerna som kontorsstolar och växter, slippa krångla med det i vår lilla kombi.

När jag ringde och bokade flyttgubben så sa jag att det är inte några möbler direkt, mest prylar och det är packat i IKEA-kassar och liknande. Hoppas att han kommer ihåg det så han inte blir galen på det, det är ju skillnad på flyttkartonger och IKEA-kassar. I Sverige ser man flyttkartonger över allt, undrar om jag har sett det här i Spanien... Visst finns de, jag har sett annonser om företag som säljer flytt- och förpackningsmaterial, men inte på samma sätt så som det finns på ICA, Rusta, IKEA osv.

Jaja, det är en salig röra men det mesta är packat. Helt otroligt, egentligen. Vi hade ju bara ett billass med oss ned, vi har inte köpt så mycket (tycker jag) men ändå är det hur mycket som helst! Fast det är klart, det är mycket mat och köksprylar. Och kläder... Och en pryl från IKEA här och en sväng till kinabutiken där - det plockar tydligen ihop sig även om jag försökt sansa mig!

Dags att lägga sig och ladda upp inför morgondagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar