måndag 25 januari 2016

Mamma är sur! J-a bil! - akt 4

- Mamma är sur,  säger mannen min och pussar på sonen.
- Hon borde vara det lite oftare, hon låter mycket bättre då. Hon har liksom mera attityd!

Sur?

SUR?

Jag har passerat sur. Jag är skitsur! Asförbannad!

Jävla försäkringsbolag!!!

Först och främst så får vi ingen taxi hem när vi står där vid A-7, med bilarna swischandes förbi oss. Två gånger, dessutom!

Sedan får vi heller ingen hyrbil. Tackar gudarna för underbara vänner som kan skjutsa sonen till skolan varje dag!

Dessutom täcker försäkringen inte motorskador... Vi har ju inte varit med om en olycka.

Va?!?!? Vad f-n täcker försäkringen då?!?!

- Men den täcker om bilen blir stulen, om den brinner upp, är med i en olycka...
Yada-yada-yada!

Till råga på allt så får man heller inte tillbaka pengar om man byter försäkringsbolag vid försäljning. Nä, då ligger pengarna där och väntar på dig den dag du återkommer till försäkringsbolaget.

Ja. Jo. Det lär ju hända...

Den nya bilen som vi nu har sett ut och skrivit under för kommer inte ha Línea Driecta som försäkringsbolag. Nu har vi hört för mycket om dem och dessutom själva verifierat det! De är dessutom inte så billiga som de inbillar sig.

2 kommentarer:

  1. Ibland undrar man varför man försäkrar sig överhuvudtaget...
    Eller ja... min sjukförsäkring har - tyvärr - lönat sig väldigt bra. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där har jag frågat varenda försäkringsbolag och bara fått en massa svammelsvar tillbaka som inte hjälper mig ett dyft - precis som försäkringarna.

      Radera