söndag 3 januari 2016

Nya blomstolar!

"Kvasten" på väggen är rosépeppar jag plockade
själv på parkeringen vid Carrefour.
Fy på mig! Kanske... Men det såg så juligt ut!
Vi köpte till slut en matsalsmöbel, dvs ett bord och fyra stolar, då i september när svärmor äntligen skulle komma på besök. Fram till dess hade de flesta måltiderna intagits utomhus eller helt enkelt framför TV:n.
Hemska familj!

Himla fint blev det med den nya sittplatsen och vi är så nöjda. Funkar bra som pysselställe och Monopol-spelplats också, kan jag rapportera!

Men nu bidde det lite bryderi... På onsdag kommer nämligen min mamma och pappa! Äntligen! Och då blir vi fem. Och vi har fyra stolar...

Så idag var jag en sväng och köpte två stolar till! Den här gången köpte vi dock en enklare modell, det finns inte hur mycket utrymme som helst heller. Och titta så fina de blev där med julstjärnorna!

Hmmm... vad ska vi nu sitta på?!

De där julstjärnorna har jag förresten betalat ca 3 € per stycket för. Ganska överkomligt, om man får säga så! Dessutom så är det sedan bara att ställa ut dem så blommar de fint nästa år igen, om kanske lite mer annorlunda och naturligt. OK, de vill ju ha lite vatten också men annars en lättskött växt.

För titta här på bilden med förra årets julstjärna. Så vacker efter en natt med välbehövligt regn!

4 kommentarer:

  1. Tja... Julstjärnorna kanske kan samsas på en stol? Åtminstone när måltiderna ska intas... ;-)

    SvaraRadera
  2. Eller så får vi köpa en stol till, ställa blommorna tillbaka på golvet, vi människor dela på en stol...

    Alternativen är flera!

    SvaraRadera
  3. Fina julstjärnor här hemma lyckades jag slita ut 3 st lagom till julaftonen?
    Måste var härligt att kunna ställa ut växterna och de får nytt liv iga.
    Hälsningar Birgitta S -5 Kungsholmen Stockholm

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Birgitta,

      Ja, vissa saker - mer än andra - är verkligen härliga!

      Radera