onsdag 17 februari 2016

Vicken konstig dag!

Det började som en helt vanlig dag, dvs klockan ringde och jag väckte sonen. Idag var det Fru Cubas dag att köra till skolan så jag slapp göra det i alla fall.

Frukost och sedan åkte mannen min och jag till MediaMarkt för att känna på en symaskin jag har sett ut, den skulle finnas där på lager. Men gjorde den det? Nä.
- Beställ så kan ni hämta om 2-3 dagar här.

Ingen symaskin idag, alltså.

Vi åkte vidare till Fuengirola, mannen min hade något i sikte. Han visste inte exakt vart vi skulle men...
- Här är det! sa han och vi steg in i en butik med fina klänningar. Jättefina klänningar! Men inte just den klänning som mannen min hade sett i skyltfönstret en vecka tidigare och som han ville jag skulle få se och kanske få. Vi gick därifrån tomhänta.

Ingen klänning heller.

Vi satte oss vid havskanten och tog en kopp kaffe istället. Njöt av att solen sken, att vinden mojnat och en viss värme fanns så länge man befann sig i solskenet.

Hem, hämta sonen och Fröken Cuba vid skolan, jag gick ut och satte mig i solen men det fanns ingen värme alls kvar.

Pfft... Vilken dag...

Så vi öppnade en flaska cava, jag beställde symaskinen via Amazon, jag bakade en tårta, mina bröder ringde och vi pratade ganska länge. Tidigare på dagen pratade jag med mamma och pappa också. Och svärmor, så klart.

Och så fick jag ett mail om att jag hade vunnit en bok!

Och plötsligt vände det, det kändes ganska bra.

Grattis till mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar