söndag 29 januari 2017

Skyltsöndag nr 45 - Spår

Det går inte att gå genom livet utan att lämna några spår, tror jag. Och när man tittar så finns det spår överallt! Många olika slags spår! Och jo, visst skulle man väl kunna kalla detta för skyltning. Naturlig skyltning för en Skyltsöndag à la mig!


Det här skyltar om att någon har släpat och dragit på något i flera hundra meter ned till sopstationen. Måste ha varit tungt men det borde blivit lättare och lättare eftersom det drog av sig på trottoaren.

~ ☺ ~


Och detta skyltar om att soppåsen läckte. Spåret började mitt på vägen, där bilen stannat till, påsen tagits ur bakluckan och sedan kastats vid sopstationen. Mmmmmysigt ...

~ ☺ ~


Då är den här trevligare! Små söta skyltar som vittnar om en hund som gått i det våta gräset och sedan gått över gången till det andra våta gräset.

~ ☺ ~


Detta skyltar om att här bör man nog inte titta upp eller stanna till och knyta skosnöret. Grenen i fikusen är tydligen ett riktigt skitställe. Så att säga.

~ ☺ ~


De här inte så trevliga fläckarna skyltar om att det har varit väldigt fuktigt ute. Så här ser många murar ut just nu, grönfläckiga av alger.

~ ☺ ~


Och det här skyltar om att än har de inte kommit och sprayat i tallen med processionslarver. Spraygubbarna har tydligen mycket att göra så här års, hörde jag i dag.

~ ☺ ~


Det här skyltar om två saker: att det faktiskt finns cykelbanor här och att de behöver målas om. Just den här är ca 2 km lång och går från en fin rondell till den där fula! Cykelvägen är dock fin överallt utom just här.

~ ☺ ~


Det här vet jag inte vad det skyltar om. Vill inte veta. Men det stod där på parkering vid parken och skyltade om att det var rätt fullt. I glaset alltså, parkeringen var rätt tom.

~ ☺ ~


Det här skyltar om att någon troligtvis klantat sig. Av någon (antagligen dum) orsak brukar de ibland låsa parken så gissa om det kliade i fingrarna att plocka den där nyckelknippan!

~ ☺ ~


Det här skyltar om att grinden skrapar varje gång man öppnar den. Attans irriterande! Och tro't eller ej, det är numer åtgärdat. Tog mig bara 1,5 år att fixa något som tog tre minuter att åtgärda. Vilket leder till den sista skyltningen denna veckan:

~ ☺ ~


Detta skyltar om en snigel som verkar ha fått sig lite för mycket innanför skalet! Syns lite dåligt kanske men om man klickar på bilden så blir den större och då ser man slemspåret som glänser i solen.

~ ☺ ~

Om du inte tycker att det här är Skyltsöndagsmaterial så nähäpp, så synd då. Men jag har tidsbrist för mina föräldrar kommer i morgon och det här inlägget låg närapå färdigt i utkast. Med ett litet tweak blev det som det blev. :)

~ ☺ ~

Vill du se fler skyltar och annonser kan du klicka på etikett Skyltsöndag här i bloggen.
Och glöm inte bort att kika in på förvaltaren BP's Skyltsöndag! Här är alla medverkare.

16 kommentarer:

  1. Alltså jag bara älskar ditt tweak här. Du är verkligen "rätt funtad" i mina ögon och tolkar det där med skyltning på ett helt nytt sätt. Love it! Å det är ju det jag alltid säger - skyltar finns överallt i precis alla upptänkbara former. Det har du verkligen bevisat idag!

    Ett helt suveränt bidrag till Skyltsöndag:-) Mina favon då - jo, cykelbanan som behöver nog mera än bara "a lick of paint", glaset som jag blir fruktansvärt nyfiken på om innehållet är det jag tänker på och så nyckelknipan, där jag hade blivit väldigt frestad...

    Du ska ha tusen tack för denna innovativa skyltning. Stort tack för länken också:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nyckelknippebilden är rätt vacker, så även glaset. Och visst väcker den en viss nyfikenhet på innehållet men inte tillräckligt.

      Vad roligt att du gillar mina tappra försök. Det var så häääär nära (håller nästan ihop tummen och pekfingret) att det inte skulle bli något. Och det verkar vara då som du gillar mina bidrag som bäst.

      Radera
  2. Rolig och innovativ skyltning och jag instämmer glatt med att allt som lämnar någon form av spår efter sig kan vara en skylt. Den/det säger något - visar på något.
    Någon klar favorit har jag dock inte denna gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Man måste inte alltid ha en favorit, det kan ju vara helheten som gör det. :-)

      Radera
  3. Gillar också din vinkling på skyltning.
    Min favorit är "snigelns irrfärder".
    Kul med besök hemifrån, det ska även jag få.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var lustig, den. I vissa vinklar syntes den inte alls, det där spåret.

      Radera
  4. Haha! Härlig skyltning! Mindre härligt med dom där larverna dock...

    Dom där fågelbajsspåren gäller det att se upp för. Eller ännu hellre - gå runt :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, se upp har man nog inte mycket för. Eller så är det mycket man får.

      Radera
  5. Det var en kul och udda variant av skyltning. Lite nytänkande är aldrig fel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är det bra att inte bara traska på i samma spår!
      Haha!

      Radera
  6. Haha, roliga och intressanta iakttagelser! Hundspåren var ju bara för söta. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tassavtrycken var söta. Det var från en golden om jag minns rätt.

      Radera
  7. Intressanta synvinklar! Och kul text!
    Har nu lämnat Elviria för Wales.
    Ha det bra i värmen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack.
      Fast vilken värme? I dag är det regnskurar och 13 grader eller så. Fast solen sken en stund när pappa grillade gambas och lagostinos ute till lunch.

      Radera
  8. Så kan man tolka en skyltning=))Otroligt när man tänker efter vad mycket spår man lämnar efter sig. Det går ju inte att dölja ibland såsom snigeln och de små tassarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fri tolkning!

      Ja, tänk så mycket spår det finns överallt! Och när man väl ställer in ögonen på det så vimlar det!

      Radera