lördag 15 juli 2017

Lördagsgodis vecka 28 2017

Skriver vecka 28 i rubriken och inser att vi är redan två veckor in på årets andra halva. Oj. Fyllt av godisbitar har det varit under den första årshalvan och så även den gångna veckan.

Zinniorna får vara ifred under kattnätet -
ända tills jag kommer med sekatören och sätter dem i en vas
Vilka mumsbitar!

Godisbit nr 1
Havet. Eller närmare bestämt bad i havet! Att packa ihop sig och handdukar (med mera) i bilen, hitta en parkeringsplats på överkomligt avstånd i värmen, pulsa i den skållande heta sanden ned mot vattenbrynet, hitta en bra plats utan att behöva trängas med alla andra.
- Det här var en bra dag! sa vi alla tre när vi sedan hemma duschade av oss salt och sand och hoppade i poolen.

Godisbit nr 2
Molnlock! Efter sol och värme är det rätt skönt med någon dag ibland där solen knappt skymtar igenom det tjocka lagret med moln. Det är fortfarande 28 grader varmt och det är 95 % luftfuktighet så det är behagligt, man orkar till och med göra något. Några 47 grader har det inte varit på Costa del Sol i alla fall.

Godisbit nr 3
Familjebesök. Brorson Nr 1 var i går kväll här några timmar med en kompis, de har en kort semester på Solkusten innan universitetsstudierna sätter igång igen. Så himla roligt att de ville komma förbi och äta lite hos oss! Roligt att få sitta med bara Brorson Nr 1, oftast när man träffas är annars hela stora familjen med - vilket ju också är kul - men nu kunde vi prata lugnt och ostört. Uppskattat!

16 kommentarer:

  1. Skrattade gott åt strand- och badäventyret, duschen och sedan badet i poolen. Jag är ju inte så förtjust i sand mellan tårna och hade hoppat in i er fina pool direkt;-)

    Molnlock kan du få massvis av från mig. Kan väl räkna dagarna utan lock på fem fingrar den här sommaren...

    Alltid kul med besök där inte hela släkten är med. Det blir lätt lite för mycket tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har gärna båda, det ena utesluter inte det andra. Gillar sand mellan tårna på stranden men inte när jag sätter mig i bilen.

      Det är kul med stora familjer ibland, men trevligt att bara kunna sitta med någon åt gången också!

      Radera
  2. Trevliga godisbitar och lite varierande. Verkligen gott och blandat.

    SvaraRadera
  3. Ja, molnlock är hjärtligt välkommet till Jerez. Häromdagen hade vi nästan 45 grader då var det olidligt😓😓
    När jag tittade på klockan som visade 20.30 var temperaturen bara nere i 40 grader. Ja, vad gör man då? Man går in och vistas i AC
    Eller går till poolen och blir där länge 😁
    Jag föredrar att åka till kusten där det blåser men om det inte ens blåser i Cadiz som denna dag. Vi tog oss igenom den korta sightseeingen och flydde fort till en strand utanför Cadiz där inte badgästerna låg tätt som sardiner. Så har min vecka sett ut😀😉
    Trevlig kväll i värmen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har det härligt skönt på Solkusten med ca 30 grader, lite moln, inget brännande och stekande. Du bor lite fel ... :)

      Radera
  4. Kul med besök, vi har haft min 15 - åriga brorsdotter för oss själva i 10 dagar. Jättemysigt.
    Vad skönt att ni inte har det allt för varmt, lagom är absolut bäst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att ni hade det mysigt, jag hade nog tänkt några extra gånger över att ha min brorsdotter (eller brorsöner, för den delen) här själv när hon var 15! :)

      Radera
  5. Tre riktigt härliga godisbitar! :)

    SvaraRadera
  6. Härliga godisbitar! Vi har ju inte så varmt i Sverige, det är verkligen halvklart väder, ibland sol ibland moln...
    Jag har en vecka kvar att jobba...sen äntligen semester!
    SV: Ja, det är bra att kunna rycka i några trådar när man är i vårdyrket , det fick jag göra i natt, så tacksam att han blev inlagd och nu dags för utredning, tyvärr ser det ut som en kronisk tarmsjukdom...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svensk sommar, som vanligt alltså. :)
      Ibland är det bra att ha trådar att dra i! Hoppas nu att det löser sig för din son.

      Radera
  7. Missade ju nästan lördagsgodiset :/ Det går ju inte för sig :) Upplyftande, som alltid! Men var tar tiden vägen och varför hinner jag inte allt jag borde ... men allt jag vill ;)
    Pool *tummenupp* inget salt, ingen sand :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den där tiden ... Vem snor den? Fick mig att tänka på Michael Ende och Momo, klart läsvärd!

      Fast både salt och sand uppskattas, kroppen mår mycket bättre av det än klor, helt klart.

      Radera