lördag 14 juli 2018

Lördagsgodis 2018 vecka 28

Veckan har försvunnit i en hel del jobb men nog finns där godisbitar ändå!


Godisbit nr 1
Ćevapčići! Balkans motsvarighet till järpar, dessa grillar jag emellanåt och det är så himla gott! Gjorde ett gäng i går, det blev repris i dag - bara det en extra godisbit! Ytterligare en godisbit är den inlagda paprikan som passar så bra till! (Äntligen har jag publicerat receptet du efterfrågade, mamma!)

Godisbit nr 2
Härliga sommarkvällar! Sonen är lika ointresserad av sport som jag så när det har varit fotbollskvällar på teven för mannen min har sonen och jag suttit ute med ett tänt ljus och en myggspiral. Extragodisbiten är att det är sonen som säger till mig att komma ut och sätta mig med honom.

Godisbit nr 3
Städa upp i ett hörn! Jag är ju en riktig ekorre och det ska ju förvaras någonstans. I dag har jag lagt tygbitar, presentpapper, förpackningsmaterial och annat i fina kartonger, fulhörnet bakom dörren blev plötsligt riktigt trevligt! Bildbevis på det kommer nog i morgon, förresten!

8 kommentarer:

  1. Om du skulle säga till din svärmor att Ćevapčići motsvarar svenska oxjärpar skulle hon döda dig. Kryddningen av Ćevapčići är ju så mycket vassare och godare - mums!

    Sonen gillar ju judo, så... Men kul att 13-åringen fortfarande vill ha sällskap av sin mor. Själv hade jag suttit framför tvn med din man;-)

    Sådana "piffa upp"-ryck får jag också då och då, Inte med ditt innehåll direkt men med annat bråte. Å visst är det skillnad mellan före och efter. Det jobbiga är bara att få häcken ur vagnen och göra slag i saken...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja lite purken kanske hon blir på mig! Men jag sa inte att det är samma, bara att de motsvarar. Som att säga köttbullar, frikadeller och albondigas. Samma grund men olika utföranden.

      Radera
  2. Visst är det trevligt med olika godisbitar - både de ätbara och de andra.

    SvaraRadera
  3. nr. 1. Låter gott, väl värd att prova i en vegetarisk variant.
    nr. 2. Det kallar jag en riktig godisbit.
    NR. 3. Till och från är vi nog alla "ekorrar". Med stigande ålder har jag dock helt lagt av det beteendet och det känns väldigt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att ditt ekorrebeteende har avstannat. Ser jag på mina föräldrar så är nog inte chansen särskilt stor att det falnar hos mig.

      Radera
  4. Ćevapčići är gott :) Även vegetarsk/vegansk variant på "formbar färs" (note till Steve - om han ser det här!).
    Trevligt när ens sällskap är eftersökt :) Speciellt av nära och kära.
    Städa och organisera - ja, det är inte alltid kul, men jag har då aldrig ångrat mig efteråt ;) Detta gäller även promenader ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har tipsat Steve om det i fall han inte tittar tillbaka här. Han gillar ju att få mattips till sin D så det uppskattas nog.

      Radera