söndag 29 juli 2018

Skyltsöndag nr 92 - Dålig fisk?

Jag har under åren sett flera bilar som ser ut som denna:


Jag tänker varje gång att jag hoppas verkligen att det inte är ett fiskföretag eller en restaurang! Vilket klientel skulle det locka? De som känner att de behöver gå ned lite i vikt?

Nej, det är som tur är inte så!


Det är en butik som säljer cyklar och tillbehör. Det var ju lite otippat ...

De har säkert en bra placering eftersom det inte är långt till linbanan vid tivolit. Det är nämligen många som med cykeln över axeln tar linbana upp till toppen av berget bakom oss och sedan tar sig nedåt på cykeln!

Varför man har valt att döpa företaget till Bad Fish har jag ingen aning om men jag gillar loggan!

~ ☺ ~

Vill du se fler skyltningar kan du klicka på etikett Skyltsöndag här i bloggen. Glöm inte bort att kika in på förvaltaren BP's Skyltsöndag! Här är alla medverkare.

10 kommentarer:

  1. Mycket märkligt namn...

    Och apropå mycket märkligt så måste jag påtala en sak som har stört mig länge. På din blogg, och även på andra med samma bloggportal.

    När man ska bläddra fram och tillbaks så ligger "Äldre inlägg" på högersidan. Där borde i rimlighetens namn "Nyare inlägg" finnas? Man bläddrar ju liksom framåt på den sidan kan jag tycka.
    Och sen står det till vänster "Senaste inlägg". Där man till nästa, inte till det senaste.
    Ja, jag vet. Det är bloggportalens fel, man jag kan inte låta bli att irritera mig lite ändå :-D

    Ha en fortsatt fin söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Påpeka så mycket du vill!

      Egentligen är det inte så märkligt för du läser dig inte igenom en blogg som en bok. Du lägger ju det senaste inlägget över det andra. Däremot borde det heta "Senare inlägg", inte senaste. Och nu när jag kollar så står det "Äldre inlägg" nere till höger (goddag-handen, du vet) och "Senare inlägg" till vänster. I alla fall vid min dator. Så jag vet inte riktigt vem det är som det är knas med ... :D

      Ha en härlig måndag!

      Radera
    2. Konstigt? Hos mig står det "senaste". Tvungen att kolla i fånen och där var det bara pilar (av utrymmestekniska skäl, antar jag) men dom bläddrar fortfarande åt "fel" håll. Blev tvungen att anstränga mig, resa mig upp och hämta plattan. "Senaste" där också.

      Nåja. Jag klarar av det ändå, och som sagt - jag skyller inte på dig :-D

      Radera
  2. Hoppsan, svårtippat med den associationen. Men kanske är det just det som är grejen, att vara annorlunda, utmana det invanda. Snygg skyltning

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är nog lite det som är grejen, locka och göra nyfiken!

      Radera
  3. Hahaha! Här skrattade jag gott! Helt otippat. Å vilket konstigt namn för en cykelaffär. Undrar hur dom tänkt när de valde det namnet. På bilen finns ju inte den "fula" fisken med som syns på skylten vid affären. Väldigt ysko. Tycker nog att du ska gå in där och fråga. För jag skulle verkligen vilja veta bakgrunden till namnet.

    Googlade förresten precis nu och det klarnade: http://badfishcycles.wixsite.com/badfishcycles

    Å loggan är snygg, det tycker jag med. Den innehåller ju orange så;-)

    Tusen tack för ett toppen bidrag till Skyltsöndag och länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Undrade också var fisken var på vanen där.

      Det verkar vara ett begrepp det där med Bad Fish, ett ord med många betydelser:
      https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Badfish

      Radera
  4. Kul namn är det och tur att dåliga fiskar inte hänger ihop med det hela. Visst vore det fint att få veta varifrpn namnet kommer. Instämmer helt med att "loggan" är fin. Och kansk eblir man av namnet intresserad av vad det är de säljer när det inte är "dåliga fiskar."

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske det bara ska vara uppseendeväckande!

      Radera
  5. Haha, som fiskaffär eller -restaurang hade det namnet varit en dödsdom ... men den som skaffar cykel där trivs kanske som fisken i vattnet ? eller nåt???

    SvaraRadera