lördag 20 april 2019

Lördagsgodis 2019 vecka 16

- Har du inte gjort något Lördagsgodis!? frågade mannen min efter en titt på mobiltelefon.
- Nej, just ja!

Tur man ibland har någon som påminner en ...

Bilden tagen med min mobilkamera ...

Godisbit nr 1
Trevlig påsklunch hos Lena i Wales! Ja, nu åkte vi ju inte till Wales utan till Elviria, jag och mina herrar. Om ni bara visste hur vackert Lena bor där med sin man när de är här i Spanien! Urbanisationens trädgård är ett paradis och är minutiöst skött av de två heltidsarbetande trädgårdsmästarna, poolen nyrenoverad och det var faktiskt två tjejer i och badade när vi var och tittade runt.

Lena hade dukat upp en smarrig buffé som vi turligt nog kunde avnjuta på terrassen. Vi hade alla varit oroliga för regnet men solen sken hela tiden medan vi satt och njöt av den mumsiga maten och den vackra utsikten.

... och denna är tagen med mannen min mobilkamera.

En extra godisbit var att Lena hade två burkar med sill! Vi hade nämligen köpt senapssill på IKEA men kom hem med en burk där vakuumet lossat så den vågar vi inte röra. Jag hade planerat lägga in egen sill också men det kom jag på någon gång mitt i natten att det hade jag glömt och då var det för sent. Får ta den sillen till midsommar istället.

Tack snälla Lena och Allan för en härlig eftermiddag! Nästa gång får det bli hos oss!

Godisbit nr 2
Lampan fungerar! Kommer ni ihåg förra veckans lampfadäs? Det visade sig sedan att lampan fungerar visst, bilen behövde visst lite tid på sig att fatta att lampan lyser igen. Jag behövde ju lite tid på mig att fatta att den inte lyste så det är väl OK då.

Gu så skönt att slippa leta upp en ny lampa och mecka med den - även om det var hur simpelt som helst att byta.

Godisbit nr 3
När man äntligen tar tag i något! Jag tror jag har skrivit det förut som en Lördagsgodisbit. Grejen är den att jag är väldigt duktig på att prokrastinera, skjuta upp saker. Har nästan gjort det till en konstart!

Den här gången är det körkorten! De måste förnyas, allra främst mannen mins. Tid är bokad och på måndag är det tid för det obligatoriska läkarbesöket.

Ja, ni fattar ju själva: det kommer komma inlägg om detta.

Godisbit nr 4
Fyllda skafferier. Jag hade ingen lust att åka och handla i dag. Det var några små saker som egentligen saknades men efter en titt i skafferi, kyl och frys så konstaterade jag att jag kan nog få ihop en rätt skaplig påskmiddag med det som faktiskt redan finns!

Så med det sagt så måste jag fortsätta med maten, brödet är precis klart i maskin och det doftar rätt gott ifrån köket!

Glad påsk, hörrni!

13 kommentarer:

  1. Glad Påsk till dig med!

    Lena bor ju helt fantastiskt fint! Vilken utsikt!

    Att skjuta upp saker har jag blivit bättre på med åldern, men vissa saker gör jag omgående, till exempel skattedeklarationen. Vad gäller körkort får man ju en "inbjudan" från Trafikverket här i Sverige, då det gör jag också omedelbart. Lågprio-saker däremot skjuter jag gärna på;-)

    Fyllt skafferi/kylskåp - ooooops, det har också blivit sämre med åren. Men två dagar skulle vi nog klara oss;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, i Sverige får man ju lappen men här är det ju en hel procedur. Dessutom vet ju inte Spanien om att det är dags, vi har ju våra svenska fortfarande.

      Intressant där med vad man har i sina matförråd. Hur länge skulle man klara sig på det man har?!

      Radera
  2. Kan tänka mig att besöket hos Lena blev det där exra i veckans godispåse. Vi har varit på väg dit i ett par år, men ännu inte fått till det. Men det kommer.Och så härligt att här i Spanien bo i ett bo i ett sådant område.
    Detta med att skjuta upp saker kan jag också göra men gör det allt mindre. Beror lite på vad det är också.
    Och att ha mat hemma- det är jag bra på likaså att ordna med mat av det vi har.
    Nybakat bröd brukar maken alltid få till och med det kommer en långt.
    Hoppas ni fick en fin och riktigt god kväll.
    Önskar er fortsatt fina dagar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har man bara saker hemma så man kan baka bröd och fixa en soppa så klarar man sig långt!

      Det tog ett tag innan vi träffades, Lena och jag. Tror hon var på väg att tröttna på att tjata på mig. :D Men det var alltid något som kom i vägen! Så är det emellanåt, det klumpar ihop sig.

      Radera
  3. Glömde. Önskar dig Glad påsk!

    SvaraRadera
  4. Många godsaker här! Att träffas sådär irl är inte dumt det och så fantastiskt fint hon bor där i Spanien, Lena i(bland i) Wales :-)

    Kul också när saker självreparerar sig :-D

    Vi var också glada att vi hade mycket mat i förråden då vi inte hade nån större lust att gå ut i regnkaoset. Fast igår eftermiddag tog vi oss i alla fall till Consum och köpte yoghurt. Inte dumt att komma ut en sväng, trist att bara sitta inne när man är van att få sina dagliga prommisar :-)

    Ha en Glad Påskdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni är duktiga ni på att ta er ut! Väldigt viktigt! Men som sagt, ibland är det inte särskilt lämpligt att gå ut och då är det bra med förråd!

      Haha, självreparerande lampa! Det vore ju något. En hel industri skulle skrika högt! Lovar, det finns säkert lampor som inte går sönder men de ritningarna är sekretessbelagda och ligger i något kassaskåp någonstans.

      Radera
  5. Så roligt att ni kunde komma hit. En sådan trevlig eftermiddag vi hade. Roligt också att ni gillade maten.
    Så fint du beskriver hur vi bor, får mig att också se det fina här, ibland blir man lite hemmablind.
    Roligt skrivit av Ama, Lena(ibland)i Wales, bra ny titel för mig,ha,ha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland måste man ju inse hur bra man har det! :D

      Radera
  6. Så roligt att två av mina favorit-bloggare träffats och haft det trevligt :) Fin utsikt!
    Ganska stor skillnad på färgerna i de olika bilderna/mobilerna? Vacker utsikt oavsett, dock :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad gulligt skrivet, Eva!

      Jag tror att mannen mins mobiltelefonkamera har något filter aktiverat så det blir lite grälla färger.

      Radera
  7. Lika mycket gott som vanligt, alltså :)

    SvaraRadera