Philips väckarklocka Bilden lånad av tillverkaren |
Det kändes sedan jättebra att bara kunna kasta ett öga på väckarklockan, konstatera att det är mitt i natten och somna om.
Men när vi flyttade för en dryg vecka sedan började den plötsligt krångla i displayen så idag åkte vi med den till Carrefour för utbyte.
Vi gick till disken för Customer Service där en kvinna fyllde i en blankett. Vi fick blanketten och ombads gå till Elektronikavdelningen. Men först gick vi genom "grindarna" in i butiken där en vakt tittade på kvitto och produkt innan hon nickade oss vidare mot Elektronikavdelningen. Där tog en annan kvinna hand om blankett, väckarklocka och kvittot, stämplade och skrev ned vad som var fel för att sedan gå och hämta en ny åt oss. Vi tog den nya klockan, kvittot och kopia på reklamationsblanketten och gick till kassan där vi visade för kassörskan (som var ny i tjänsten) som då ropade till sig en annan kvinna som kollade att allt var i sin ordning. Jodå, vi fick lämna butiken nu med den utbytta produkten...
När vi kom hem så packade jag upp den nya klockan, satte i backuppbatterier och nätsladden, jag beredde mig sedan på att ställa in tider, radiokanaler och alarm. Jag hann dock inte så långt för jag kunde snabbt konstatera att den nya väckarklockan var trasig i displayen den med!
Nu blir det en ny vända och träffa fem till Carrefour-anställda.
Nästan enklare att köpa en ny...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar