lördag 11 november 2017

Lördagsgodis 2017 vecka 45

Ett inlägg i veckan ... Jaja, det är väl en godisbit det med, hade ju kunnat vara ekande tomt från min sida också. Jag läser era kommentarer och det är så roligt att få dem precis som uppskattande mail (som jag måste ta och svara på, förlåt mig Anneli Hemma i Berlin! Jag läser mailen i mobilen och sedan så ... ja ... just det ...).

Godisbit nr 1
Tacksamma människor! Som inte nog vet att tacka för hjälpen bara man gör det lilla extra. Oj vad de väger upp mot alla de som tyvärr inte har så mycket vett ...


Godisbit nr 2
Att lyckas med middagen! Jag hittade kantareller på Lidl (finns ju inte så mycket skogar att plocka egna i) och dessa stekte jag och strösslade över strimlorna av fläskfilé i en gräddsås. Med pasta blev det en riktig lyxmåltid en torsdagskväll. Lunchen dagen efter var lika god den! Äsch, nu blev jag hungrig! (Tur att det finns fler bitar i den här godispåsen!)

Godisbit nr 3
- Saknar du Svenska Skolan? frågade mannen min sonen.
- Nä, inte egentligen.
- Skulle du vilja gå tillbaka dit?
- Nä.

Godisbit nr 4
Restaurangbesök med vänner! Om en knapp timme ska vi gå ned till Restaurante Tacos & Tikka med Familjen Cuba, se vad mer som finns på deras meny. Den här gången har jag bokat bord inne i den fantastiska salen i restaurangen, det börjar bli lite för kallt ute på kvällarna nu.

Dags att ta fram spacklet!

21 kommentarer:

  1. Ett inlägg i veckan är helt godkänt med tanke på att du nu är heltidsarbetande och jobbar skift! Å Lördagsgodis är ju ett "gladtema".
    1. Antar att du syftar på kunder på ditt nya arbete. Japp, man får extra energi av någon som uppskattar ens hjälp.

    2. Lidl kan ha sina fördelar, speciellt när de säljer kantareller på Solkusten.

    3. Härligt att höra att sonen verkar trivas i sen spanska skolan!

    4. Hoppas ni har en riktigt fin utekväll med familjen Cuba, som troligen inte ens kommer från Kuba;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Johodå! Den ena halvan i Familjen Cuba kommer faktiskt från Kuba. :)
      Bra spanskaträning när man umgås med henne! "Renare" spanska än den de pratar här i Andalusien.

      Radera
  2. Åh kantareller! Vi brukar också ”plocka” i butiken ;) Igår blev det stekta kantareller på macka ... mums! Och skönt att sonen trivs i skolan!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var så gott så jag köpte ett paket till. Gäller att passa på.

      Radera
  3. 1. Visst blir man glad när någon visar tacksamhet för det man gör. Inte minst om man gjort det lilla extra.
    2. Att sno ihop en lyxmåltid en torsdagkväll är ett bra sätt att sätta piff på på vardagen.
    3. Jag visste väl det, med den välplanerade övergången till spansk skola.
    4. Så utesäsongen är över även hos er.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Värmen nu mitt på dagen är ju underbar med strålande solsken och ett gnistrande hav. Men när solen går ned blir det ju fort svalare och då sitter man hellre inne och njuter av den vackra inredningen i restaurangen.

      Jisses så gott det var!

      Radera
  4. Den godaste godisbiten denna gång tycker jag nog är nummer 3, och detta trots att jag älskar (och saknar) kantareller :-)

    Hoppas ni hade det både gott och trevligt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade det väldigt trevligt och väldigt gott!

      Radera
  5. Ett inlägg i veckan får förstås duga när du har fullt upp men saknar både inlägg och bra kommentarer på min blogg.
    Inte menat som press bara som saknad ❤️

    SvaraRadera
  6. Att blogga tar ju sin tid och den är ju inte oändlig så jag förstår dig. Men alltid roligt när du skriver ett inlägg.
    Trevliga och varierade godisbitar som du hae med i påsen.
    Extra roligt att sonen trivs så bra och att även du trivs bra på ditt jobb.

    Fint att du hittat kantareller och visst är det gott. Kan varieras en hel del. Har verkligen frossat i kantareller nu i höst och till mycket.
    Önskar dig en bra vecka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ditte, det gäller ju att prioritera. Sonen är ju så klart prio ett. Resten slåss om placering ...

      Mannen min har börjat tröttna på svampen jag hittar i butiken! :D

      Radera
  7. Inget lördagsgodis den här veckan alltså... Kan man kanske hoppas på en skyltsöndag?

    Hoppas att allt är väl!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sorry! Kanske det blir en liten skärpning ...

      Radera
  8. Hoppas du får en skön och avkopplande söndag även denna weekend!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lena, om jag minns rätt var söndagen rätt full med saker den med ...

      Radera
  9. Hittade just in här och läser och läser.... vi är just nu i planeringsstadiet att flytta permanent till Spanien och då passar de utmärkt att läsa din blogg! ☺️ Finns du på instagram? ☺️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fick inte med mitt namn ju! Mvh Frida ��

      Radera
    2. Hej Frida! Roligt att du hittar bra information på min lilla blogg! Säg bara till om du har frågor så ska jag se om jag kan hjälpa dig.

      Tyvärr, inget Instagram.

      Radera
  10. Kikar in till dig med lång tids frånvaro. Jag själv har varit borta från min blogg i en hel vecka. Ibland ser livet ut så och mycket annat är tvunget att gå före. Härligt att allt är bra med dig och att sonen trivs i skolan. Hoppas även att du trivs med ditt jobb=) Saknar dina inlägg iaf men tog nu vägarna förbi och blev väldigt glad att få ta del av ditt lördagsgodis!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du vet... Tiden har en tendens att rusa och visa ett långfinger åt en när det springer förbi.

      Det är ändå en lite skön känsla över att vara saknad ... :D

      Radera