söndag 17 februari 2019

Skyltsöndag nr 108: Min dag i dag

Det har varit lite svårt att sätta sig vid datorn den senaste tiden, jag har bara suttit vid några få tillfällen och gjort det allra nödvändigaste. Mamma och pappa är ju här och då ska tiden så klart spenderas med dem. Men tack för alla omtänksamma ord ni på olika sätt har hört av er med. Det betyder mycket och jag hoppas ni förstår det.

Vi har gjort lite småutflykter under veckan, dem får jag återkomma till vid annat tillfälle. Vad jag kort vill berätta om nu är de senaste tre dagarna!

Vi hade bestämt att vi skulle äta en middag vid den indiska restaurangen vi åt på i somras. Jag bokade bord för fem person i fredags kl 18.30. Vi tog taxi ned och blev visade till bordet av kyparen. Men det var för många stolar vid bordet, det var fler än fem. Jag vände mig om och skulle påpeka det för kyparen och då hör jag en välbekant röst från ett annat bord. Där sitter min Storebror Kocken! Ett draperi dras ifrån och där står Lillebror! Båda mina bröder har kommit hit till Spanien för att fira mig!

Jag hade ingen aaaning! Mamma och pappa såg så nöjda ut! Vilka luringar!

Det är ju Skyltsöndag så då måste jag ju visa skylten
som satt inne på toaletten på den indiska restaurangen!

Vi hade en jättetrevlig kväll, maten var god (tyvärr fick vi med oss någon annans doggie bag och de fick väl antagligen vår - himla synd för maten var så god!). Men kanske var det tur för dagen efter, i går, hämtade jag bröderna vid deras hotell nära marinan, sedan köpte vi fisk och skaldjur som Storebror Kocken lagade till hemma hos oss. Supergott och ännu en trevlig dag! Sent på kvällen kramade jag dem hejdå, de reste hem tidigt på morgonen i dag.

Och så ska man väl skylta med sin ålder!
I alla fall vid vissa tillfällen.

I dag väcktes jag (nåja) med skönsång (nåja) och fina presenter (Verkligen inte nåja!). Snart ska vi sätta ljusen i tårtan och i kväll ska vi på restaurang. Jag har bokat bord för fem personer igen för pappa sa att nej, det blir inga fler. Och man ska ju lita på sina föräldrar.

Nu ska jag gå och sätta mig med mamma och pappa, kanske leka lite med födelsedagspresenterna som jag fått!

~ ☺ ~

Vill du se fler skyltningar kan du klicka på etikett Skyltsöndag här i bloggen. Glöm inte bort att kika in på förvaltaren BP's Skyltsöndag! Här är alla medverkare.

22 kommentarer:

  1. Stort, stort GRATTIS till dig på din stora dag! :-) Vilken härligt överraskningsbesök också - ibland FÅR faktiskt föräldrar luras :-D

    Ha en toppenkväll!

    SvaraRadera
  2. Stort grattis och vilken härlig överraskning!

    SvaraRadera
  3. Stort, stort GRATTIS på födelsedagen! Vilken himla rolig överraskning att dina bröder dök upp för att fira dig. Det är du visserligen sååååå värd, men ändå.
    Att du dessutom tänker på Skyltsöndagen denna dag - WOW - otippat och otroligt trevligt! Skylten är dessutom en höjdare:-)

    Njut nu av dina presenter och fortsätt med firandet! Hoppas du skriver ett inlägg om vad du fått;-)

    Tusen tack för en toppen skylt och länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, BP! Ja jisses så överraskad jag blev! Och inlägget är ju skrivet.

      Radera
  4. En sån härlig överraskning, bästa presenten. Tänk att de kunde hålla tyst och inte försa sig.
    Grattis på din stora dag <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du! Dagen innan tyckte mamma att vi skulle städa lite men det tyckte inte jag! :D

      Radera
  5. GRATTIS! Vilken härlig överraskning med dina bröder plötsligt uppdykande. Snyggt jobbat av din mamma och pappa.

    SvaraRadera
  6. Grattiskramar🤗🤗🤗
    Det vill jag säga att det var en stor överraskning att bägge bröderna kom och uppvaktade dig. Ha en fortsatt trevlig tid med dina föräldrar 🤗

    SvaraRadera
  7. Stort grattis!!!
    Visst ju att det var den stora dagen snart, men hade glömt bort datumet.
    Vilken överraskning! Sånt gillar jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vissa överraskningar är bättre än andra!

      Radera
  8. ¡Feliz Cumpleaños Chica!
    P ♥♥

    SvaraRadera
  9. Grattis i efterskott! :) Vilken härlig överraskning :) Förstår att dina föräldrar var nöjda med den hemligheten som blev så glatt emottagen!
    Hoppas dina leksaker fortfarande roar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva! Ja, de har all anledning att vara nöjda med sin bedrift!

      Radera
  10. Stort grattis Emma! Dock en bit i efterskott men inte mindre hjärtligt. Och så roligt att dina bröder kom och överraskade dig. Kan tänka mig att det blev en lyckad dag på alla de sätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ditte! En bit i efterskott det med! Ja, på alla de sätt blev det lyckad!

      Radera
  11. Hej Emma! Vilken fantastisk överaskning på födelsedagen! Du blev ordentligt firad! Så ska det vara! Grattis i efterskott, förresten!

    Men jag har läst om din svärmor också. Sååå tråkigt att höra. Det måste kännas tungt nu för hela familjen. Jag beklagar verkligen, verkligen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annika! Ja, man ska bli ordentligt firad när man fyller år! Men tyvärr, visst lade det hela en en hel del sordin på firandet. Men så är det ju.

      Radera