måndag 22 maj 2017

Blogger-problem i Spanien

Just nu verkar Blogger ha en massa trassel (igen) och särskilt i Spanien. Det är något med Movistar, internetleverantören.

Sägs det.

Som vanligt så skylls det på varandra och kunden står mittemellan med bundna händer och en frustrerad uppsyn.

Himla trist är det när saker inte fungerar som man tänkt sig. I går fungerade typ ingenting, i dag kan jag i alla fall posta ett inlägg men jag kan inte kommentera varken i min egen blogg eller i andras Blogger-bloggar (de som heter något med blogspot alltså), ibland kan jag inte ens öppna bloggarna.

Det är dock inte bara Spanien som har Blogger-problem:


Skönt att inte vara ensam.

Och just ja, dags att ta en backup av bloggen!

10 kommentarer:

  1. Fy vad jobbigt när det krånglar! Jag har dock haft en positiv upplevelse med Movistar idag, så dom är inte dumma med precis alla i hela Spanien.

    Hoppas det ordnar till sig snabbt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkar funka bättre nu så jag hoppas det har löst sig!

      Radera
  2. Förstår din frustration. Och särskilt om den håller i sig. Undrar varför bara "blogger". Back up ab bloggen är bra att ta. Absolut!
    Kanske byter du bloggportal om det inte bättrar sig. Wordpress är jag väldigt nöjd med och det finns ju andra. Hoppas problemet löser sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte heller varför bara Blogger ...
      Har hört att WP är bra men finns de som klagar om det med.

      Radera
  3. Så sårbara vi är. Hoppas på snabb lösning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, verkligen. Det verkar bättre nu så jag hoppas det håller i sig.

      Radera
  4. Min blogspotadress har ju ändrat sig till Spaniens (http://bp-computerart.blogspot.com.es/) och jag har inga problem alls varken med att blogga eller med att kommentera.

    I Sverige är det ofta att bloggarna klagar över blogger/blogspot, men jag har då aldrig haft några problem - peppar, peppar...

    Å blogger är ju gratis = man får man man betalar för;-)

    Hoppas dock att det löser sig snabbt för dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kanske inte har Movistar i Spanien? Det är någonstans mellan dem som det har krånglat.

      Skönt att du har klarat dig undan Blogger-trassel, jag har haft en del. Tillräckligt för att emellanåt bli lite orolig för allt man har lagt ned i form av tid och energi på skrivandet.

      Nu verkar det dock fungera som det ska igen. Ett tag i alla fall!

      Radera
  5. Jag har ibland problem med att kommentera din (och Marinas) sida, trodde att problemet låg hos mig men så är det kanske inte.
    Hoppas det löser sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu verkar det fungera, hoppas det håller sig så och att du nu kan kommentera. Det är så kul med kommentarer!

      Radera