torsdag 1 april 2021

Glad påsk ...

 En efter en dök de upp ...

 

... de små gula bollarna!

Den där verkade nästan se ut att vänta på att bli grillad där den sitter på en elkabel ...

... medan den där var rätt skygg.

Till och med i julgranen!


Det här gänget partajade på högtalaren precis framför teven och det var inte så populärt bland oss andra. De distraherade lite. Men de är ju söta och påsken är kort så de fick vara ifred.

Åh nej ...! Vad har hänt?! Varför ligger de ned och är fläckade med rött?!

 

Hon ser misstänkt nöjd ut med tillvaron ...

 

 ... och det gör överlevarna också!

Ha en riktigt härlig påsk! 

Och tack snälla Ama och Anders för de små söta kycklingarna!

15 kommentarer:

  1. Härliga små kycklingar och som rör sig runt lite som de tycker.
    Önskar dig också en fin påsk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Missade att få med att jag saknat dig. För det har jag.Hoppas det är bra med dig och de dina.

      Radera
  2. Så himla kul med ett livstecken från dig! Den påskhälsning var efterlängtad kan jag säga.
    Å storyn med kycklingarna var ju såååååå rolig:-) Minns faktiskt att du fick kycklingarna av Ama när hon och Anders hälsade på dig för några år sedan. Kul att se att de har överlevt - ja, de flesta i alla fall.

    Har ni adopterat Tramses "efterträdare"? Vad heter h*n då?

    Önskar dig en härlig påsk:-)

    SvaraRadera
  3. Dom ser ju ut att trivas där i sin nya tillvaro :-D Fast dom får passa sig för katterna...

    Ha en fortsatt glad påskhelg!

    SvaraRadera
  4. Glad Påsk där! Klämmigt pyntat!

    SvaraRadera
  5. Du bjuder på fint påskgodis. Om man bortser från förlusten av några små söta kycklingar.
    Är Tramsa en stadig gäst nu?

    SvaraRadera
  6. En och annan liten kyckling krävs det väl till påsk? Hoppas din helg blev/är fin! Du slipper antagligen snö ialla fall ...

    SvaraRadera
  7. Vilka fina små kycklingar.
    För två år sedan firade vi påsk tillsammans hos oss, eller var det tre år sedan, tiden flyger. Trevlig var det i alla fall.
    Sköt om er!

    SvaraRadera
  8. Verkligen söta kycklingar! Hoppas påsken blev bra. Nu är den förbi, och vi hoppa spå mera värme!
    HA det gott!

    SvaraRadera
  9. Svar: Din och min man skulle kunna vara enäggstvillingar. Tyvärr gäller det inte dig och mig - du är såååå mycket duktigare än vad jag är om vi pratar flora. För att inte tala om att du är så himla praktiskt lagd och kan fixa/laga allt;-)

    SvaraRadera
  10. Fantasin och lite komik kommer man långt med. Du pyntade rikligt lite här och där med de gula kycklingarna. Visst är påsken kort men man måste pynta upp tillvaron. Jag ser även en ytterligare gäst skymta i soffan......
    Ännu en kisse som vill vållgästa er då och då=)

    SvaraRadera
  11. Vad tycker du?! Dags för ett nytt inlägg kanske. Saknar ditt lördagsgodis.

    SvaraRadera
  12. Är inne på samma spår som BP. Påsken är väl över nu? ;-)

    SvaraRadera
  13. Svar: Vilket minne du har! Hade först tänkt att nämna fårtestiklarna, men lät bli, då jag ju berättat det så många gånger att jag ätit och gillat dom. Men det är nog bara du som minns.
    Du får hemskt gärna skicka upp litet av ditt minne. Du är fenomenal:-)

    Å så vill jag bara lägga till att jag SAKNAR dina inlägg, speciellt lördagsgodis. Jobba inte ihjäl dig, det är ingen som tackar dig. KRAM:-)

    SvaraRadera