söndag 24 juni 2018

Skyltsöndag nr 87 - Sommaren har kommit

- Det finns ingen ananas. Glass eller pizza? skriver jag till mannen min.
- Glass, svarar han.
- Bra, det tycker jag med! skriver jag tillbaka, lägger ned paketet i varuvagnen och går mot kassan.

Nej, det var inte val av middag, det var val av cool poolsolstol (säg det några gånger på rad!). Väl hemma sätter uppblåsningen igång. Trots cykelpumpens hjälp tar det tid, den är stor! Men till slut ligger den där, den uppblåsta glassen.


Den flyter bra där i poolen och jag provar. Guu så skön den var att ligga på! Skulle nästan kunna somna! Mannen min var lite purken över att det inte blev en ananas men efter att i dag ha provat glassen håller han med mig: rätt val.


Vi tyckte att den där glassen var stor, den är 185 cm lång 126 cm bred. Men någon ska ju alltid skylta om att de är värre:



F-n vad stor! Vi hade inte fått plats själva med den flamingon i vår pool! Den är så hög att den nästan tittar över muren till oss. Grannarna har köpt den till sina barnbarn, det kommer att vara ett ännu j-are liv i poolen nu med den där. Må den fort gå sönder. Ful är den dessutom. Inte för att glassen är direkt tilltalande men den sticker inte i ögonen, inte lika mycket i alla fall. De kanske skulle tagit enhörningen i stället?!


Nä. Lika ful den. 

Vi kan i alla fall konstatera att ordningen är återställd, Sverige har fått normalt (mid-)sommarväder och Spaniens sommar som startade i torsdags har kommit med värme! 

Den ena väderstationen skyltar om att det är varmt, nästan 30 grader:


Den andra med:


Den tredje ...


... säger att det är över 30 grader ute! Och jo, reklambladen har rätt, det här ska man fylla frysen med då:



Glass i mängder så klart! Ligga på en glass i poolen och äta glass - kan det bli bättre?


Jag hoppas ni hade en härlig midsommar! Vi hade det bara bra ...


... trots att sonen tycker att jag är jobbig. Men traditionen är ännu inte bruten! En krans och ett fint foto varje midsommar sedan han var 6 månader gammal. Att se dem samlade är helt underbart! Hans framtida fru kommer att tacka mig.


~ ☺ ~

Detta var ytterligare ett avsnitt i genren Fritt Tolkad Skyltsöndag!

~ ☺ ~

Vill du se fler skyltningar kan du klicka på etikett Skyltsöndag här i bloggen. Glöm inte bort att kika in på förvaltaren BP's Skyltsöndag! Här är alla medverkare.

20 kommentarer:

  1. Lät inte alls fel att ligga på en glass i poolen och äta glass :-)

    Hmm... Det verkar som ni är lite väderstationsberoende? Finns kanske stödgrupper för sånt... ;-)

    Härligt med midsommarbildstraditionen (vilket långt ord!).

    Härlig skyltning :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vi säljer väderstationerna så det finns en orsak till varför vi har så många av dem. Måste ju kolla att de är bra också!

      Visst är det kul att man i svenskan kan bilda sådana otroliga ord!

      Radera
  2. Underbart med fototraditioner! Hi, hi! Och ja sonens framtida fru kommer tacka dig. :)

    Och vilken läcker flyt-glass! Vi köpte en sådan där gräsligt stor flamingo för några veckor sen (inte exakt som era grannars men typ samma). Men har inte packat upp den än, för den är tänk att va till en sommarfest som vi ska ha om några veckor, som går i temat rosa och flamingo. Så jag kunde inte låta bli att trycka på köpknappen. Hi, hi! Ska ge den ett ankare också så den inte försvinner i Dalälven. ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är underbart att se fotona!

      Om flamingon så köper jag helt klart orsaken till varför ni köpt den, det är det ju verkligen en kul grej! Grannarna har knutit ett snöre i sin också, den är nog flyktbenägen!

      Radera
  3. Vilken underbar skyltning! Å som du lurade mig med din inledning!!! Bra gjort där! Tycker du gjorde helt rätt val med glassen där. Glass är ju synonymt med sommar, och den här smälter ju inte ens;-) Extra plus för den limegröna badringen också:-)

    Flamingon är rosa och gräslig. Enhöringen har jag sett flytandes i en hotellpool i Benidorm. Den är inte vacker heller.

    Väderstationen som är rena kinesiskan för mig, ja då får jag tro dig;-)

    Härliga bilder från Midsommarafton. Din man vägrade uppenbarligen att bära krans;-) Men du är så fin med det våta håret. Kul att få en glimt av er duktiga son också. Har alltid trott att han är blond, nu vet jag bättre. Han ser ju ut som en spansk kille;-)

    Tusen tack för världens bästa skyltning och länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, nästan så jag rodnar! Jag som inte ens visar "riktiga" skyltar ...

      Ja, vi skrattade lite själva åt kommunikationen, den blev lite lustig.

      Det var faktiskt någon som i förra veckan sa att sonen såg ut som en spanjor, kanske just för att han inte är så ljushårig.

      Radera
  4. Poolsolstol, det är en riktig tungvrickare. Glasstruten är helläcker.
    Väderstationerna bjuder minsann på väderfakta i överflöd.
    Snygg midsommarkrans.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glasstruten är ju inte direkt snygg men den är väääldigt skön att ligga på!

      Radera
  5. En jätterolig skyltning! Här kanske funktion får gå före det snygga. Och att stolen var bekväm är nog så viktigt. Jag hade förr med mig en "poolstol" på våra flygresor till varmare trakter och med inbyggd drink och glasshållare. Helt perfekt. Men den är nu ett minne blott.
    Vad gäller vädret har Stockholm fint och solen kom här på midsommaraftons eftermiddag och har stått sig bra. Och värmen är helt ok men +23 och i veckan blir det varmare.
    Kul med kransar och att sonen fortfarande vill ha en på. I alla fall så att den blir förevigad.
    Midsommar här blev jättetrevlig och varierad. En del fotboll har ingått liksom träff med vänner, döttrar, god mat och dryck och jazz på Mosebacke.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad roligt att du gillar min skyltning!

      Vår första poolsolstol hade också en mugghållare men vi använde faktiskt inte den funktionen så det är inte längre första prio. Poolkanten där ett glas kan stå är heller inte så långt bort och lite plaskande paddeltag är bara njutbart!

      Det finns bättre kransbilder även i år än det jag visar. :)

      Du är duktig på att fylla tiden men njutbara upplevelser!

      Radera
  6. Men vilken läcker glass, klart snyggare än flamingofågeln. Jag kan meddela att efter midsommarens busväder med regn, orkanvindar och kyla så är sommarvärmen tillbaka och garvar halvt ihjäl sig åt alla som fått återgå till sina arbeten istället för att åka på semester.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, den där nordiska väderguden har nog några långa horn emellanåt! Han är en fena på att vässa dem också!

      Radera
  7. Hahaha, en sån där jätteflamingo hade våra aussie-grannar I Bangkok. Nu har både de och flytettyget flyttat.

    SvaraRadera
  8. Haha, kul inlägg! Det låter bra med glass både i poolen och frysen. Men jag kan tänka mig att det är jobbigt om grannarnas barn har FÖR kul i sin pool. Kanske finns det även hörselskydd i glassform? :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du hört spanska barn? Eller spanska människor för den delen? Det finns definitivt en orsak till varför spanjorer har högst bullerskadeproblem. Sonen tycker emellanåt att det är urjobbigt med allt skrik i skolan. I början av året provade han att stoppa i propparna till mobilen (som var av) för att stänga ute allt oväsen i skolan så han kunde koncentrera sig men läraren blev så klart skitförbannad på honom, trodde han lyssnade på musik eller något. Han försökte bara rädda hörseln ... Stackars barn.

      Radera
  9. Skrattar gott när jag läser "Hans framtida fru kommer att tacka mig." :) Jupp ... och om inte hon gör det så vänta bara tills de får barn ;) DE kommer att glädjas! :)

    SvaraRadera