lördag 20 december 2014

Nu är det förkylt

Den senaste tiden när vi har varit ute på stan har jag sett flera som gått med halsduken virad upp över mun och näsa. Först har jag tänkt att det är lite svalare ut, så som man i Sverige kan svepa halsduken över ansiktet när det är snålblåst och minus 20 grader. Fast här kanske det var 13-14 grader...

Eller är det någon smitta jag missat?

Smittan missade i alla fall inte mig för här sitter man med tjock hals och allmänt hängig. Jag som skulle ha gjort det och det och det inför familjens ankomst imorgon. Nu blev bara första det:et avklarat, känns det som.

Nu blir det som det blir och det funkar det med.

Men lite taskigt är det!

(Den som vill kan ju roa sig med att räkna antalet gånger jag använt ordet det i detta inlägget. Många gånger blev det. Oj, en gång till...)

2 kommentarer:

  1. Hej

    Vi har varit i Torrevieja i månadsskivtet nov/dec för några år sedan. På morgonen gick barnen iväg till skolan påpälsade, såg ut som små Michelingubbar. När de kom hem på middagen hade jackorna åkt av och de fick de kånka på alla kläderna. Man kan ju undra vad de skulle ha på sig om det skulle bli minusgrader?

    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju det som är så trixigt! Vintern här verkar vara som en vårdag i Sverige.

      Radera