måndag 15 december 2014

Glasögon och telefon

Händelserik dag!

Karl Lagerfeldt från SpecSavers
Dagen började egentligen med att jag hämtade mina nya glasögon! Det är bara att inse, jag är så gammal att jag nu har progressiva glas i bågarna. Jag nappade på SpecSavers erbjudande om att köpa ett par och få det progressiva till reducerat pris samt att man får ett par glasögon extra, lämpligen ett par solglasögon då (lik förbannat mycket pengar: 282 € tror jag det blev). Så nu har jag det första paret, ska prova de vanliga så att jag vänjer mig och därefter beställa solglasögonen. Jag kan förhoppningsvis nu gå från fem till tre par glasögon, i alla fall!

För mig är slipade solglasögon en livsnödvändighet! Jag är väldigt ljuskänslig (stora pupiller) och dessutom så sa optikern att om gråstarr finns i släkten så ska man vara oerhört noga med att använda solglasögon som täcker ögat ordentligt då solljuset kan förvärra det. Gråstarr är tydligen vanligt i Spanien. Så tur att jag har använt solglasögon så fort jag satt foten utomhus dagstid de senaste 15 åren...

Ja, sedan hämtade vi ju de nya registreringsskyltarna till bilen. Äntligen!

Nokia Lumia 735
Och ikväll, precis innan leveransen av pizzan (lite slapp måste man få vara någon gång och just nu är jag VÄRD det!) kom julklappen till sonen och MIN NYA GRÖNA MOBILTELEFON! Jag har varit så handikappad med min gamla Android-telefon. Och installationen av den nya Windows-telefonen har gått som en dans! Mycket är trots allt sparat någonstans där uppe i det grå så mycket är tillbaka. det jag saknar är ju det som egentligen är mest värt: fotona... Jag hade ett helt underbart foto av min man och son som nu är puts väck... Som tur är har jag en son som är kramig och gosig så vi får helt enkelt ta ett nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar