lördag 17 februari 2018

Lördagsgodis 2018 vecka 7

Här kommer några riktigt goda lördagsgodisbitar ur min vecka!

Godisbit nr 1
Att sitta ute i trädgården! Ja, där städade jag hela huset och sedan satt vi ute i det vackra solskenet, vi flyttade möblerna efter solen så till sist satt vi ute på gräsmattan. Detta var i tisdags då när kusinen äntligen kom med sin fru, vi hade en helt underbar eftermiddag och kväll.

Haha, och inte behövde jag städa efter dem heller. Men tur att jag klippte gräset innan!


Godisbit nr 2
Semlor! Sonen råkade i måndags fråga om det inte var semmeldags snart och jag konstaterade att det var ju då i tisdags. Så jag bakade bullar och fixade egen fyllning och bjöd mina släktingar då när de kom hem till oss.
- Det här var nog den godaste semlan jag någonsin ätit! sa kusinens fru belåtet.

Godisbit nr 3
Att polisen inte kom i torsdags. Det kommer en akt två om de där gröna korten. Det kommer säkert en akt tre också. Det är väl bra att man hela tiden får bloggfoder här i Spanien ... tror jag.

Godisbit nr 4
Grattis till mig! Jag fyller år i dag!



Uppvaktning på morgonen ...


... jag köpte mig några blommor hos trädgårdsmästaren ...
 

... vi har grillat gambas och langostiner som vi sköljde ned med cava. Detta avnjöts i solsken och 21 grader, vinden ven på andra sidan huset men där vi satt var det så himla skönt! Jag har nog aldrig firat min födelsedag så här mitt i februari i t-shirt!

Snart ska jag grilla några köttbitar. Och så ska jag göra en kladdkaka och äta med vispad grädde och färska jordgubbar!

24 kommentarer:

  1. Stort grattis! Är det gambas pil pil till vänster? Ser smarrigt ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp! Så himla gott att doppa färskt bröd i.

      Tack!

      Radera
  2. Härligt att du kunde fixa goda semlor! Jag är urdålig på att baka, men som tur var bjöds vi på semlor på jobbet ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur att det finns andra som kan göra det man själv inte kan. Eller vill. Eller har tid och lust med ...

      Radera
  3. Stort, stort GRATTIS till födelsedagen! Å maten var det då verkligen inget fel på!!! Dessa spanska gambas tål till och med jag, langostiner likaså. Är ju allergisk mot räkor annars. Gud vad jag dreglar just nu:-)

    Sonens födelsedagsgratulationer är verkligen söta, men jag börjar förstå dina "språklistor" till honom.

    Ska bli intressant att följa alla akter med era gröna kort. Can't wait vad som sker i nästa akt;-)

    Duktiga du!!! Baka semlor!!! Har aldrig bakat nå't i hela mitt liv, så jag ska absolut inte börja med det nu;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Vad konstigt att du klarar gambas och lagostiner men inte "vanliga" räkor. Måste vara något i vattnet. Men vilken tur du ändå då har!

      Radera
  4. Stort GRATTIS till dig! Lite i efterskott, men i rätt månad ändå. Lite synd om dig som fyller år i årets kortaste månad... ;-)

    Ser fram emot fortsättningen av dom där gröna korten. Alltid "kul" att lära sig mer om den spanska byråkratin...

    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, nu firar jag ju normalt som andra normala människor en endaste dag - eller kanske två om det skulle råka bli kalas en annan dag - och inte en hel månad! :)

      Radera
  5. Grattis på födelsedagen, och tack för en blogg som jag alltid återkommer till. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jonas, din kommentar var en trevlig födelsedagspresent! :)

      Radera
  6. Stort grattis en dag i efterskott. Vilken lyckad födelsedag!
    Och visst är det ljuvligt att fira i detta fina väder och även här har vi njutit av den sköna värme igår.
    Trevliga godisbitar allihop!

    SvaraRadera
  7. Grattis i efterskott! Så ljuvligt att få fira en februarifödelsedag i värmen! Förstår att ni trivs!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag hade verkligen en otrolig tur med väder på både tisdagen och lördagen. I dag är de inte alls lika behagligt. :)

      Radera
  8. Hurra! Hurra! Hurra! Hurra!
    Grattis på födelsedagen!!!

    SvaraRadera
  9. Grattis i efterskott �� Skönt att kunna fira födelsedag i värme trots att det är vintermånad.
    Så många härliga godisbitar du bjuder på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, lite konstigt är det eftersom det ju alltid brukar vara så kallt då när jag fyller år!

      Radera
  10. Mums vilka góbitar! Och stort GRATTIS på din dag (lite i efterskott)! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, efterskott är helt OK, bättre det än inte alls, eller hur!

      Radera
  11. GRATTIS! i efterskott. Både till födelsedagen och bästa semlan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Steve! Semlorna blev faktiskt riktigt goda.

      Radera
  12. Hos dig var det gott om godis! Och egengjorda semlor, så imponerande! Grattis på födelsedagen i efterskott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Semlor är faktiskt rätt lätt att göra! Godare än i butiken! Och så kan man äta måånga!

      Radera