lördag 18 augusti 2018

Lördagsgodis 2018 vecka 33

Lördagseftermiddag! Tänkte se vad jag hittar för gott ifrån den gångna veckan innan jag tar mig ett pooldopp!


Godisbit nr 1
Sand! Tänk så härligt det är med sand och så användbart det är! Att gräva ned fötterna, gräva gropar, göra sandslott med vallgravar med tillhörande tinnar och torn. Eller bara en vall mot tidvattnet så att inte handdukar och annat översköljs av vågorna som kommer högre och högre upp ju längre in på eftermiddagen man kommer.
- Mäh! Vi behöver ingen vall, sluta fjompa dig och sätt dig ned! sa mannen min när jag stod där och byggde vallen.

Att han en halvtimme senare fick fel är en extrabit i min godispåse.

Godisbit nr 2
Gapskratt! Lidls pinnglassar och strutar är mer åt godishållet än åt glasshållet, faktiskt. Ska man ha enkel vaniljglass med chokladöverdrag är det deras Magnum-variant man får köpa men jag tycker Magnum är alldeles för stor även om det är väldigt gott. Tittade på strutsortimentet men det var som sagt mest godis. Hittade dock en förpackning med småstrutar som jag köpte hem. Jag undrade just hur de lyckats få ned 12 strutar i den lilla asken. Svaret fick jag senare när jag öppnade och plockade ut en åt oss var:


Man kan trycka in hela struten i munnen på en gång om man vill. Ska man äta den lite finare så är det två-tre tuggor! Jisses så vi skrattade åt dessa!


Godisbit nr 3
Väl utfört arbete! Man ska hålla koll på sitt revir, minsann. Vääääs! och Morrr! på den katt som kommer hit utan tillstånd!

Vildkatten Tramse såg så attans belåten ut när den andra katten slank över muren. Jag hann ta ett kort innan raggen lagt sig helt, innan han krympt till sin normala lilla storlek. Att vi sedan har hjälpt honom med reviret och jagat bort de andra katterna hör inte riktigt dit, tror jag han tycker. Ibland ligger han bara och tittar på när jag schasar bort dem.
- Tack för hjälpen, men jag orkade inte just nu! ser han oftast ut att tycka medan han lägger ned huvudet och sluter ögonen.

11 kommentarer:

  1. Sköna godisbitar - Var och en på sitt sätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen: var och en på sitt sätt! Det är väl det som är det trevliga med en godispåse. :D Ha en härlig lördagskväll!

      Radera
  2. 1. Här skrattade jag gott! Hahaha! Där satt den liksom:-)

    2. Dessa ministrutar är ju riktigt söta. Färre kalorier också, om man inte äter hela asken på en gång vill säga;-)

    3. Är man herre på täppan, så är man! Att Bamse sedan sällan utför jobbet själv får man kanske skylla på värmen;-)

    En härlig godispåse:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Problemet är ju om glassarna är för små så tar man flera och så har man satt i sig en stor en i alla fall.

      Och japp, där satt den! :D

      Radera
  3. nr. 1. Det känns förstås extra bra att bjudas på såna godisbitar.
    nr. 2. Så glasstruten har blivit en glasstugga. När jag senast köpte en glasstrut så var den normalstor. Men, det är ju ett antal år sedan.
    nr. 3. Katter gör inget i onödan. Bara bra om nån annan gör jobbet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nä de gör inte mycket i onödan, särskilt inte när det är varmt. Dessutom är Tramse en till växten rätt liten katt om man jämför med de andra i häromkring. Så lite hjälp. Win-win antar jag att det är.

      Radera
  4. Sand??? Nej tack. Jag har slutat tycka om sand nånstans på vägen. Speciellt den som ramlar ned från himlen :-)

    Haha! Tack för varningen om Lidls strutar. Jag fortsätter nog att köpa mini-magnumkopior. Dom är det i alla fall liite mer glass på.

    Snyggt fångad ragg där! Nästa gång vill jag se hur du ser ut när du jagar bort katterna :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Himlasanden kan jag också vara utan - gillar inte!

      Minimagnumarna brukar vi också köpa. Mercadona har annars en bra enkel vaniljglass med chokladöverdrag. Carrefour också, förresten.

      Du vill ha en videofilm när jag schoar bort de andra inkräktarna? Nä, det kommer inte att hända! :D

      Radera
  5. Gillar dina godisbitar :I som alltid!
    Hurra för katten som försvarar sitt revir, och därmed er! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Eva! Jag sitter mest och undrar vem som försvarar det mest. Tror nog det är jag ... Och Tramse är rätt nöjd med det.

      Radera
  6. Ibland vill man bar ha en lite godisglass, suget drar och Lidl är bra.
    Det byggs så fina stora sandfigurer på stränderna i Spanien, gillar dem.
    Vi hade också en oinbjuden gäst på festen förra helgen, av det mer bäande slaget.
    Ha en skön lördag!

    SvaraRadera