söndag 24 mars 2019

Skyltsöndag nr 110: Visdomsord

Nere vid stranden i Benalmádena, vid Castillo de Bil Bil, ligger det en restaurang som jag bara sprang nedför den vackra trappan för att kolla om de hade espetas, grillade sardiner (vilket jag fortfarande inte vet för det var så mycket folk, personalen så upptagen och jag hade lite bråttom) och när jag vände mig om får att gå upp möttes jag av den här skylten:


Det är väl ett bra mantra: lev enkelt, le alltid och älska djupt. Kanske inte så lätt att leva upp till alla gånger men man kommer långt med att försöka också. Vad än Yoda säger:


För den "oinvigde" säger Yoda i Star Wars "Do - or do not. There is no try.". Det är egentligen också bra visdomsord för hur många säger att "jamen jag har ju försööööökt ..." och sedan kastat bort försöket - som varade i fem sekunder - i misslyckandehögen.

Nej, ska man så ska man göra ett helhjärtat försök annars kan det lika gärna vara.

Den där restaurangen/baren Maracas ska vi nog försöka att ta oss till vid annat tillfälle, den ligger väldigt fint till! Innan alla turister kommer ...

~ ☺ ~

Vill du se fler skyltningar kan du klicka på etikett Skyltsöndag här i bloggen. Glöm inte bort att kika in på förvaltaren BP's Skyltsöndag! Här är alla medverkare.

10 kommentarer:

  1. Väldigt fina visdomsord. Visst kan man ändå försöka helhjärtat än att inte ens försöka🤗🤗🤗
    Tänk vad ord säger mycket!
    Det är nog snart dags att kolla upp restaurangen med den fina utsikten om de serverar sardiner...
    Snart kommer alla turister😨
    Spännande att få höra tills nästa tillfälle...Här vimlar det av dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, turisterna klär nog komma i horder snart, det har redan börjat folka på sig.

      Radera
  2. Lev enkelt, le alltid och älska djupt - ja, det kanske är en bra idé. Att leva enkelt vet jag inte om jag skriver under på, att alltid le, nja. Jag menar om jag alltid ler är ju leendet fastklistrat och inte äkta eller speciellt längre. Älska djupt däremot kan jag skriva under på, bara jag får välja vilka personer jag ska älska.
    Grillade sardiner - MUMS! De finns ju inte här, så jag passar alltid på att mumsa i mig dessa "delikatesser". Love it!

    Tusen tack för en skylt som fick mig att tänka till en aning. Inte illa en söndag kväll, men du lyckades;-) Stort tack för länken också:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker som så att man ska kanske inte komplicera saker för mycket, man ska se saker från den positiva sidan och hellre älska än hata. Eller i alla fall tycka om.

      Ja, espetas när de är bra är supergott! Råkade tyvärr ut för ett ställe i höstas som inte var de bästa. Gott men inte de godaste. Trist eftersom svärmor skulle prova dem men hon gillade dem ändå.

      Radera
  3. Kloka ord där på restaurangen men sen är det ju en definitionsfråga vad som menas med att leva enkelt. För min del kan det vara att inte göra saker och ting komplicerade utan ta mer ta det som det kommer. Men det finns så mycket annat också att ta in i begreppet så det ger jag mig inte på just nu.
    Ler ofta gör jag ofta för att jag är ganska glad. Älska djupt- Jadå! Men på olika sätt.
    Att göra något helhjärtat och inte ge upp - Absolut!
    Fin skyltning!

    Hoppas du kommer tillbaka till restaurangen och kan få sardinerna. (För egen del avstår jag dem till förmån för nygrillade gambas som är en favorit)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen du har ju fattat det där med vad skylten nog innebär! Så tänker jag med, att man kan läsa in mer än vad orden betyder i sin omedelbaraste mening.

      Alltså, vem har sagt att man måste välja sardinerna eller gambas? Jag tar gärna båda!

      Radera
  4. Verkligen en skylt att försöka leva upp till :-)

    Kanske är det bara jag men... Jag tror att det fattas ett "till" nånstans där i den första meningen i inlägget. Som förövrigt kan vara en av dina längsta meningar hittills :-D

    Ha en toppenstart på veckan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den meningen var nog inte den klockrenaste, framför allt så blev den väldigt lång som du skriver, men jag vet just inte om jag behöver stoppa in ett till i den, inte het nödvändigt och särskilt inte med tanke på att jag har skrivit ett fel till i den meningen som du inte påpekade för vad var det för får jag vände mig om?

      Se där, en lång en till!

      Radera