onsdag 15 juli 2015

Och var är de nu...?

Ibland är det bättre att ha det framför sig - hur äckligt, irriterande, vidrigt, surt det än är - än att det plötsligt är borta. För vart tog det vägen? Kommer det tillbaka? Och hur blir det då?

Lite som jag hittade en gigantisk spindel inne på toaletten. Gick för att hämta en flugsmälla men när jag kom tillbaka var spindelfanskapet puts väck. Vart tog den nu vägen? Jag letade och letade lite försiktigt men nä... När jag någon dag senare satt på toa och drog i papperet på rullen, dök den upp sittandes på papperet. Mycket illa valt tillfälle!

Vet ni, det regnar inte alls dagen efter man har haft ihjäl en spindel. Vore det så skulle nog många spanjorer gå på spindeljakt så här års...

Men jag kommer ifrån det jag egentligen tänkt skriva om!

Myror!

Naira, hon som vi hyr av, svor långa eder över de förra hyresgästerna då de lämnat soppåsar utanför som lockat till sig myror i mängder. Själv tror jag på att myrorna fanns där men att inget gjorts för att hålla dem borta och därav den enorma invasionen ute men framförallt i köket.

För här finns det myror en masse! Glöm det där med att låta något stå odiskat över natten. Bilden visar en témugg som vi inte sköljt ur och ställt med vattengrav emellan. Myrorna kommer till och med ut ur elkontakterna!

Vi hade insektsspray, den är slut nu så ny flaska har inhandlats. Jag köpte sådant där kladd som de ska ta med sig till boet så det utplånas. Jag köpte en eldosa som ska förvirra dem så de inte kan hitta tillbaka och dra med sig hela gänget. Den enda som är förvirrad är jag, varför köpte jag den? Funkar ju inte... Och så för någon dags sedan hittade jag pulver, typ MYRR. Jag köpte dessutom en bra kvast, upptäckte att när jag sopar uteplatsen så retar jag dem och då kommer de arga ut ur boet och då sopar jag dem mot betongen. SVISCH! och så är det bara myrmos som sopas ihop i prydliga högar och slängs.

Vad hände med mig? Jag som inte ens gillar att döda flugor och mygg? Antar att alla har sin gräns... Min har visst passerats.

Men det är som mannen min sa idag: det är knappt man vågar säga det men visst är det mindre myror? Tryck Och visst håller jag med Tryck, det är avsevärt mindre av dem i köket Tryck och ute i trädgården. Från början var de överallt, fick städa ur skåpen flera gånger om...Tryck.

Tryck är när vi med ett finger mosar en myra som förirrat sig på arbetsbänken i köket.

Som sagt. Det är mycket färre myror nu. Den stora frågan är: vart tog de vägen?

Tryck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar