onsdag 29 juli 2015

Fortsättningen på det gröna håret

Vilken färg! Bild på kopparsulfatkristaller,
bild lånad från dannytherockman.com
Jag skrev ju tidigare om mitt hår som ser lite illamående ut. Någon dag efter det så var Mark The Pool Guy här och gjorde rent, kollade klorhalten osv, så då nämnde jag det där med håret och att jag läst att det inte är kloret utan att det är koppar i rören som är boven i det hela.
- Yeah-yeah-yeah! sa han. Men det är också extra kopparsulfat i klorpuckarna vi använder för att hålla algerna borta. Vattnet skulle bli grönt på nolltid annars i den höga värmen.

Så där ser man!

Jag kollade som hastigast efter ácido ascórbico, askorbinsyra, när jag var på Lidl (hade ingen hög förhoppning) och sedan när jag var på lilla Carrefour (viss förhoppning), men nä. Jag är inte ens säker på att det säljs i matbutikerna utan att man köper det på apoteken här i Spanien. Jag kollar vidare. Och skriver upp det på Sverige-inköpslistan.

Under tiden står jag där emellanåt och funderar på om jag ändå inte skulle prova en C-Vitamin Brus med citronsmak...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar