onsdag 8 juli 2015

Värmefrustrerad!

- Vad gör du? frågar mannen min.
- Jag ska bara...
- Nä, det ska du inte. Sätt dig ned och ta det lugnt, det där kan du göra sedan!

Det är då jag blir frustrerad. Det där med att inte kunna - eller framför allt att man inte bör - göra saker för det är så varmt.

Jag blir helt enkelt värmefrustrerad!

Den där kartongen och takräcket som ska ut till garaget i stället för att stå i vardagsrummet, soppåsen i köket som ska slängas, ogräset i ogräsmattan som ska ryckas, växterna i krukorna och rabatterna behöver vattnas, det ska städas, plockas, diskas... Det är mycket som ska hinnas med när solen inte gassar lika hysteriskt. Gärna ska man ju då även vara lite social, laga och äta mat, titta på tv, kolla mailen. Skriva blogginlägg, inte minst!

Det är mycket man inte bör göra när nivåmätaren på termometern ligger och darrar på 40 grader. I skuggan. Men emellanåt gör man det ändå. Jag blir då lite mindre värmefrustrerad, mannen min blir bara frustrerad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar