måndag 25 juli 2016

Skyltsöndag nr 22 - Serbien

Semester i Serbien del 1

Det är banne mig inte lätt att förstå reklam och skyltar alla gånger. Lägg sedan till ett annat land, ett annat språk och dessutom ett annat alfabet. Kan bli väldigt udda emellanåt!

Smoque Stik House = Smoke Steak House
Precis som i Spanien skriver man så som det uttalas. Eller i alla fall hur man tycker att det uttalas!

~ ☺ ~


Om man anses vara lite galen kanske det kan vara lämpligt med medicin. Och detta verkar vara det rätta stället. Skräda orden är inget för serber!

~ ☺ ~


Ja, tack. Tar gärna ny. Men gör Carlsberg glass? Ölglass? Kanske är gott i värmen ...

~ ☺ ~


Lite knasigt är det allt. Även om det bara är voda... vatten.

~ ☺ ~

Vill du se fler skyltar och annonser kan du klicka på etikett Underhållande här i bloggen.
Och glöm inte bort att kika in på förvaltaren BP's Skyltsöndag! Här är alla medverkare

12 kommentarer:

  1. Haha! Underbar skyltning - du har verkligen ögonen med dig :-)

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Helt uveräna skyltar. Skrattade från början till slut. Älskar skyltar från andra länder, de sär såååååå mycket roligare än här hemma. Galenpharm är nog min favo:-)

    Tycker det är otroligt trevligt att du skyltar trots att du har semester. Tucken tack för det och länken.

    PS. 28 grader här hemma och strålande sol. DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar och niger! Känner ju att jag måste uppfylla mitt åtagande oavsett. Och som sagt, man ser ju en del udda saker med våra svenska ögon. Jag håller med, Galenpharma är riktigt bra på så många sätt! Undrar om PRV skulke godkänna det i Sverige?

      Håll kvar värmen i alla fall några dagar till, i morgon kommer vi!

      Radera
  3. Ölglass....eller vad det ölglas... du är för god:)Ett så ganska bra namn på Galen ....apotek. Var det ett apotek?? Det kunde ha varit något annat galet....
    Ha det bra, Emma:)) Hoppas att du mår bra!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, visst var det ett apotek! Så underbart namn på det. Och vi har inte behövt uppsöka det så vi mår så bra så, tack.

      Radera
  4. Vilka roliga skyltar! Hade svårt att välja en favorit men apoteksskylten och ölglasssen (ölglasen) får det bli.
    Önskar dig fortsatt trevliga smesterdagar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Gillar också apoteksskylten, som sagt. Blev så galet glad när jag såg den!

      Radera
  5. Men åh, har du varit i Serbien? Kanske följde jag inte din blogg då...? Vi har lite funderingar på att åka till Serbien vid tillfälle :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har varit där några gånger tidigare men det var innan bloggens födelse.

      Jag ska skriva om det men jag måste få smälta intrycken, sortera dem, läsa på lite mer. Och så gillar jag inte att skriva på plattan som jag gör just nu.

      Men jag har mycket att avhandla!

      Radera