tisdag 6 oktober 2015

Feria del Rosario 2015

Från förra årets feria.
Idag börjar den, det som alla här i trakten bara rakt av kallar för Ferian, dvs Feria del Rosario i Fuengirola. Den håller på till den 12 oktober.

Glad att den börjar. Glad att jag inte bor i närheten, ljudet är öronbedövande - bokstavligen. I år ska vi ta med öronproppar.

På torsdag är det tydligen halva priset på alla åkattraktioner, vet att många ska dit då så köerna lär väl vara horribla. Då sonen är lagom road av allt snurr, virr och varr med attraktioner så tror jag vi kommer att rikta in oss på fredagen och förhoppningsvis möta upp med vänner där. det är atmosfären som han längtar efter. Han ser såååå fram emot detta och tycker att det är årets händelse, nästan i höjd med julafton och födelsedag!

Här är hela programmet, alla 148 sidorna!

Uppföljning kommer!

4 kommentarer:

  1. WOW! Vilken tillställning! Spanjorer vet verkligen hur man roar sig :-)

    SvaraRadera
  2. sv: Jäpp, jag vet. Det vita i fågelbajset är kiss, och det svarta, det är själva fågelbajset det :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om någon undrar över denna kommentar så hänger den ihop med detta inlägget:https://amacasa.wordpress.com/2015/10/06/hamnden-ar-ljuv-2/

      Och svaret på frågan ärvatt det är skit det med! Så det så!

      Radera
  3. sv: Ok, jag har lagt till spännbanden i partiprogrammet. Och häftstift. Dom är faktiskt bra att ha ibland. Anders var djupt imponerad (fast tvärtom...) då jag i slutet av 70-talet hade satt upp tapeter med hjälp av just häftstift. Visserligen inne i en vindsgarderob, men ändå. :-)

    SvaraRadera