söndag 11 oktober 2015

Klädd för fest!

Något som är så otroligt roligt med spanjorskorna är deras helt sagolika festklänningar! Oavsett ålder och kroppsform trär de ändå på sig dessa ålskinn med volanger frånlåren ned till fotknölarna. De är så vackra! Jag vill ha en! Åh, vad jag vill ha en!

Men jag är inte riktigt där än... Dessutom är de investeringsobjekt. Fru Torreblanca tänkte till Fröken Torreblanca köpa en "riktig", dvs inte en som man köper hos kineserna, men priset på 90€ för en barnklänning som kanske används en gång fick henne att tänka om.

Klänningarna för vuxna kvinnor kan jag bara tänka mig vad de kostar. Men det finns säkert mycket att köpa begagnat om man vill. Nästa år...?

Men lite uppklädd vill man ändå vara nu så här i Feria-tider. Förra året hade jag två små rosor i håret till skillnad mot spanjorskornas enda gigantiska boll mitt på hjässan. I år utökade jag festkollektionen med en söt väska, några fler rosor och en sjal till min enkla svarta klänning.

Nu så! Och titta så fin jag gjorde mig i håret!

Jag ska självklart ge en rapport över själva Feria-besöket också.

Men någon dag... då kanske det blir i en riktig traje de feria, un rojo como esta!
322€ på www.vivalaferia.es
Man kan väl få drömma...

4 kommentarer:

  1. Javisst är dom vackra, klänningarna, och damerna i sina klänningar. Flickorna med såklart, men dom äldre damerna bär upp dom med sån otrolig grace, tycker jag :-)

    Supersnygg i håret! Nu fattas bara klänningen... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jisses! En sådan klänning, va! Precis som någon annan skrev i sin blogg så spelar kroppsfiguren ingenbroll, alla är så snygga i dessa klänningar. Otroligt nog. Men det är nog mest så att man KÄNNER SIG FIN så därför blir man även fin!

      Radera
  2. Den är riktigt snygg!! För mig blir det nog svart/rosa. Rosa är min älskling färg. Sjalen var en bra investering. Det får nog bli en sjal först. Man får ta lite i taget.

    SvaraRadera