söndag 22 juli 2018

Skyltsöndag nr 91 - EAN

För tre och ett halvt år sedan skrev jag om mjölk, att det är lite annorlunda här i Spanien. Det stämmer så klart fortfarande men numer kommer jag oftast hem med rätt "styrka" på mjölken oavsett butik och märke.

Jag vill visa den här mjölkförpackningen, den är av märket Hacendado och det är Mercadonas eget märke på produkter som oftast håller en bra standard men till ett lägre pris (0.54 € för en liter standardmjölk UHT).

Ledsen den är lite knöglig men jag fotade precis
innan jag skulle kasta den tomma förpackningen.

Fast nu var det inte förpackningen som sådan jag ville visa er, även om den faktiskt är trevlig. Det var detta jag ville visa:


Jag älskar när de gör en trist och tråkig EAN-kod till något kul! Den här varianten är ju hur charmig som helst!

~ ☺ ~

Detta var ytterligare ett avsnitt i genren Fritt Tolkad Skyltsöndag!

~ ☺ ~

Vill du se fler skyltningar kan du klicka på etikett Skyltsöndag här i bloggen. Glöm inte bort att kika in på förvaltaren BP's Skyltsöndag! Här är alla medverkare.

10 kommentarer:

  1. Visst är det roligt när kreativiteten kan blomstra även på mjökkförpackningarnas EAN koder. Det är ofta detaljerna som gör det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så, jag blev glatt överraskad över denna detaljen!

      Radera
  2. Ska genast skicka Arla på studiebesök hos Hacendado! Precis älskar jag när folk kan göra båt riktigt tråkigt till nåt så himla roligt! Streckkodens förvandling till gräsmatta är otroligt kreativt. Den grafiska formgivaren ska ha en eloge. Mitt "layoutarhjärta" känner liksom lite extra glädje här som du förstår.
    Kartongen är också väldigt tilltalande.
    Tusen tack för två riktigt roliga bidrag till Skyltsöndag. Stort tack för länken också:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstod nog att det skulle uppskattas av dig!

      Radera
  3. Himla skoj streckkod där! Kul idé :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk så enkelt det är att göra något roligt och bra!

      Radera
  4. Haha, så underbart! Jag älskar också sådan där kreativitet. Tack för spaningen!

    SvaraRadera