lördag 12 juni 2021

Lördagsgodis 2021 vecka 23

Tänka sig! Här kommer det en liten skål med godis och det har bara gått en vecka sedan den förra!

Godisbit nr 1
Så söt! En liten bönsyrsa hade satt sig på ett rätt dumt ställe så jag tog ett blad från hibiskusen att peta med för att förflytta den. Men bönsyrsan klev upp på mitt finger istället. Hade den varit fullvuxen hade jag inte riktigt varit lugn men den här lilla var ju ingen fara. Så söt!

Där satt vi och väntade på vår tur vid Palacio de Congrecos i Torremolinos

Godisbit nr 2
Spruta nr 1 avklarad! Oj, så vi har diskuterat det här med vaccinationen mot Covid-19. När vi väl bestämt oss så var det enkelt att i förra veckan boka tid via appen Salud Responde, välja en av tiderna - fanns hur många som helst! - och sedan kavla upp ärmen tidigt på måndagsmorgonen. För mig kändes Pfizer-sticket inte alls, jag har möjligen haft lite huvudvärk efteråt (vilket även kan bero på att man sitter för länge vid datorn också) och armen kändes som ett blåmärke vid stickområdet. Det var väl det ungefär. Mannen min sa att hans stick gjorde ont och han har haft lite känningar i hela kroppen men inte varit direkt sjuk med feber eller så. Blåmärkeskänslan hade han också. Den 29:e är det dags för påfyllningsdosen.

Godisbiten är inte sprutan eller vaccinationen utan att den helt enkelt är tagen och det flöt på.

Godisbit nr 3
Snabbt besök på kommunkontoret! Man har ju alltid lite vånda innan man ska göra något byråkratirelaterat här i Spanien. Det brukar ta tid, det brukar vara otrevligt, det brukar tvingas bli ett återbesök för att ... Ja, för att de säger det. Men gårdagens besök var bara ett leende i jämförelse med tidigare erfarenheter. Jodå, spanjorerna kan om de vill.

Godisbit nr 4
Sommarvädret har kommit! Äntligen har det blivit stadigare och varmare, poolen används dagligen och det är verkligen en njutning att bara kunna resa sig upp efter dagens jobb och inom några minuter ta sig ett dopp. Riktigt lyxigt!

Dags att dra i gång grillen!

8 kommentarer:

  1. Vilken trevlig godisskål. Skönt att både du och maken fått den första sprutan. Fick min första i slutet av april och den andra i slutet av maj- Hur smidigt som helst att beställa tid på Vårdcentralen hemma och få dem där. Hade också lite ont i armen efter min Pfeizerspruta men inget mer.
    Fint att besöket på kommunkontoret avlöpte så väl för du var ju beredd på något helt annat-
    Skönt med sommarväder och att ta ett dopp i poolen när arbetsdagen är slut. Jobbar du nu hemma på distans eller är det bara kort väg till jobbet- Hur som helst är det skönt att ha jobbet nära.
    Trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att du också slapp biverkningar mer än så.

      Kommunalkontor bör undvikas! 😁

      Sedan november jobbar jag hemifrån, annars ligger kontoret ca 15 min med bil, inte långt i från marinan. Trivs superbra med att jobba hemifrån!

      Radera
  2. Ja, du verkar ha fått blogglusten tillbaka, och det tackar jag för:-) Så jag har saknat dina lördagsgodis.

    Inte nödvändigtvis första bilden, för den gynnaren hade jag nog dödat vid själva åsynen, men resten så:-)

    Bra med i stort sett inga biverkningar av vaccineringen och att spruta nummer 2 följer så snabbt inpå första sprutan. Här är det betydligt längre "avstånd" mellan vaccinationerna kan jag säga.

    Kul med ett positivt besök på kommunkontoret. Är det en teaser eller!? Blir ju aningen nyfiken vad besöket gällde såklart;-)

    Att jobba hemifrån tror jag blir framtidens melodi efter pandemin. Tror det kommer vara mera regel än undantag att man jobbar hemifrån. De flesta gillar nog friheten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevligt att vara saknad! :D

      Nämen BP, den lilla syrsan är ju så näpen och hjälper mig då den äter småkryp!

      Får väl se om jag skriver om kommunkontorsbesöket, inte så intressant egentligen men ... Vi får väl se.

      Radera
  3. Den var verkligen söt, den lilla bönsyrsan. Fast jag hade inte gillat att den klättrat på mig.

    Grattis till första sticket! Vi fick ju AZ, vilket inte oroade mig särskilt i sig. Vad jag inte gillar är att det är så lång väntetid innan man får den andra sprutan. Men, men. Det är ju snart juli...

    "Snabbt besök på kommunkontoret" låter ju helt otroligt! Nästan så jag tror att du narras lite ;-)

    Visst har vädret stabiliserats! Fast snart blir det FÖR varmt. Jodå. Alltid finns det nåt att gnälla på :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den söt. Det kändes knappt när den satt där och den var rätt stilla, det brukar de vara.

      Oj, lång väntan! Vi har väl tre veckor emellan.

      Finns alltid något att gnälla över! Och det finns alltid något gott också!

      Radera
  4. En fin liten bönsyrsa.
    Grattis till första sprutan och skönt att du inte fick några biverkningar.
    Ett enkelt kommunalhus besök, det var unikt. Som du säjer det brukar var krångligt.
    Vad skönt att vädret är bra hos er.
    Njut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det unikt med ett enkelt besök till kommunkontoret!
      I dag är det ca 26 grader i luften och 28 i poolvattnet! Tror jag tar och hoppar i för nu har jag suttit alldeles för mycket vid datorn igen.

      Radera