lördag 29 augusti 2015

Ett besök på RETAB

Det som vi först tänkte klara av under vår Sverigevistelse var ett besök hos Roslagens Europatransport AB, några mil norr om Norrtälje, för där står det en gigantisk trälåda (8 m3) med drygt 70 flyttkartonger och annat. Allt det som vi valde att spara när vi tömde huset, helt enkelt.

Sedan länge har vi lovat sonen att han ska få ta med sig (en del av) sitt LEGO tillbaka till Spanien, vi saknade några sällskapsspel och så var det några DVD:er som skulle plockas ut (som inte går att få tag i på annat sätt). Och en bok! Då jag varit (ganska) noga med att dokumentera vad som ligger i vilken låda hade jag i förväg sagt till om vilka fyra lådor som skulle plockas fram.

Och när vi väl kom fram, efter ca 1,5 h bilfärd, så står den där, hela den stora lådan med alla våra saker och framför den de fyra kartongerna. Den knökfyllda kartongen med LEGO identifierades, in med den i bilen. Sedan öppnade jag de andra tre och plockade ur de fyra sällskapsspelen, DVD:erna och till sist grävde jag fram boken, 'Den oändliga historien' av Michael Ende. Den ska jag nu läsa högt för min son så fort vi läst färdigt 'Momo'.

- Det var väl allt! tänkte jag.

Det tog kanske fem minuter att plocka ur det jag planerat. Jag vände mig mot den stora trälådan med alla våra pinaler, lyfte lite försiktigt i de övre kartongerna, tog en snabb titt i kartonglistan jag har på telefon, tittade längtansfullt på min röda cykel, funderade på Roomba... Men till slut vände jag och gick därifrån. Insåg att vi kommer inte få plats med mer i resväskorna även om jag bokat en resväska till Sverige och två tillbaka till Spanien.

Det var allt. Jag tog precis det jag hade tänkt, inte en grej till!

Vi tog en annan väg hem i stället för motorvägen så långt det gick. Vi åkte genom vackra skogar, solen sken och Sverige visade sig verkligen från den bästa sidan.

En hel flyttkartong med LEGO... Sonen hade ett stort jobb framför sig med att sortera ur det han verkligen ville ha med sig!

Och gissa om jag fick tjata de kommande dagarna! Och vem tror ni satt där merparten av tiden...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar