torsdag 13 augusti 2015

Tider att hålla koll på

Det ska tydligen stämma på oss Vattumän...
Och jag är väl benägen att hålla med:
varför be om hjälp om jag kan göra det själv?
Jag har ju tidigare skrivit massor om att ta sig in i det spanska samhället, en populär sida är denna om alla förkortningar. Jag använder den faktiskt själv emellanåt när jag inte kommer ihåg vad det heter så lite nöjd känner jag mig med den. :)

Men det är mycket att tänka på och vissa saker måste ske enligt lag inom vissa tidsrymder. Jag vet att många struntar rätt fullkomligt i allt det men jag är ju en riktig petmajja och petimeter så jag försöker göra sakerna så rätt och riktigt som jag kan. Sedan är det inte alltid det går eller är möjligt men man kan ju i alla fall försöka.

Vad jag känner att jag saknat är ett papper i handen på när saker och ting ska/bör/måste göras. Och eftersom jag är sådan som gör saker själv så ja, då får jag väl göra det då! Därför har jag skapat en sida med detta, dessa byråkratiska hålltider som finns här i Spanien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar