söndag 24 november 2019

Skyltsöndag nr 130 - Open?

För 110 Skyltsöndagar sedan gjorde jag en kavalkad om att öppna olika förpackningar. (Ni som läste den då, kommer ni ihåg att vända på mjölkförpackningen när ni ska hälla? Jag är faktiskt rätt duktig på det numer!)

Den här gången blir det bara en liten "skylt":



Den låg kvar i matkassen när jag plockat upp och ställt in i skåpen och jag har ingen aaaaning om vad det är jag ska öppna. Kanske står jag där en dag och letar efter en öppning på förpackningen. Då vet jag men då är det också för sent, den lilla skylten är slängd.

~ ☺ ~

Vill du se fler skyltningar kan du klicka på etikett Skyltsöndag här i bloggen. Glöm inte bort att kika in på förvaltaren BP's Skyltsöndag! Här är alla medverkare.

18 kommentarer:

  1. Hahaha! Den där lilla skylten borde du helt enkelt återvunnit som bokmärke;-)
    Om jag inte har helt fel så googlade du såklart TV235779. Det gjorde jag i alla fall, och jag blev inte ett dugg klokare;-)
    Men en skylt är en skylt, även om den har slängts vid det här laget och förblir ett mysterium;-)
    Tusen tack för ditt roliga bidrag och länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men! Och det säger du nu! Att jag inte tänkte på det själv är ju lite ... udda.

      Radera
  2. Jag gick in och läste ditt skyltinlägg om att öppna förpackningar och tar till mig tipset om mjölkkorken!
    För övrigt så svär jag över Öppnas-här förpackningar också, de bara ljuger, inte lätt alls.
    Din lilla skylt idag - är ju en skylt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det svärs nog både högt och lågt över hela världen över när man ska öppna förpackningar.

      Radera
  3. Kanske kan den lilla "openskylten" återanvändas om du bara klurar ut var den kunde passa. Eller varför inte som juletikett .

    SvaraRadera
  4. Den lilla skylten gjorde dig i alla fall en tjänst - du fick till ett klurigt Skyltsöndagsinlägg! :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst! Och med en tillbakablick på tidigare inlägg, det är faktiskt rätt kul.

      Radera
  5. Haha, det var en klart originell liten skylt du hittat!

    SvaraRadera
  6. gillar att se en sån skylt, i Göteborg har öppettiderna varit lite hemliga...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg faktiskt en till sådan liten skylt på parkeringen vid Lidl i dag.

      Radera
  7. Ha, ha, en kul skylt oavsett var den kommer från.

    SvaraRadera
  8. Ja, klurigt värre....
    Jag hade nog inte funderat mer på det tills jag hade varit tvungen att bryta upp paketet med våld. Som BP sade så hade det varit ett litet bokmärke eller en julklappsetikett : open only for Christmasday ÷D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, attans att jag inte tänkte på det som bokmärke!

      Radera