söndag 8 mars 2020

Skyltsöndag nr 136 - Hundar och katter

I all enkelhet, fotade av ett helt bord med kitschiga skyltar för cirka 4 € stycket när jag var på marknaden för några veckor sedan:


Kan ju inte direkt påstå att jag tycker de är särskilt fina men några var i alla fall lite kul.


Ring door bell and run ... My dog need the exercise!

Tycker den var kul. Men door bell ska vara doorbell och dessutom ska det väl ändå vara needs?


A house is not a home without a cat

Den håller jag med om! Det är allt bra tomt om det inte finns en katt här hemma. Jodå, det fanns en likadan skylt för den som känner sig mer hemma med hundar. Men det är lite lustigt att de verkar ha fotat vår vildkatt Tramse!

~ ☺ ~

Vill du se fler skyltningar kan du klicka på etikett Skyltsöndag här i bloggen. Glöm inte bort att kika in på förvaltaren BP's Skyltsöndag! Här är alla medverkare.

12 kommentarer:

  1. Flera roliga skyltar. Har sett en del av dessa på fredagsmarknaden i Torrevieja så de reser kanske runt.
    Vad gäller sista skylten har jag sett den med allehanda husdjur. Inte minst hund. Men det går ju lika bra det. (Gav min dotter en sådan. Hon har en helt underbar labrador)
    Extra roligt att bilden som är med liknar Tramse. Kanske köpte du den...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det här är en typisk marknadspryl för några få euro!

      Nä, jag köpte den inte, tyckte den var rätt ful, som sagt! :D

      Radera
  2. Två Skyltsöndagar i rad:-) Jättekul, tack!!!
    Tycker faktiskt att dessa "skoj-skyltar" är riktigt roliga ibland. Har själv haft några stycken, mest på jobbet. Man skrattar ju. Å som språkpolis såg jag felen först - såklart! Ibland ogillar jag mig själv;-)
    Visst liknar katten Tramse. Håller dock inte med om att ett hus är inget hem utan katt/hund. Jag skulle nog säga att ett hus är inget hem utan böcker, men det är jag det;-)
    Som sagt, jättekul att du har fått lusten tillbaka att skylta igen:-) Stort tack för länken också:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo men visst kan de vara lite vitsiga eller fyndiga. Perfekta att ta med hem som minne eller som gåva för de kostar inte mycket och tar inte bagageplats.

      "Den som har en trädgård och ett bibliotek har allt" lär Cicro ha sagt.

      Sitta i en skön fåtölj med sprakande brasa, en spinnande katt i knäet, en kopp te intill och en bok i handen. Det är njutning! Det säger jag.

      Radera
  3. Kul skyltar! Så klart man måste ha en katt! I alla fall när man bor på landet och mössen står på kö för att flytta in på hösten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jisses! Sedan har man katter som sitter och stirrar stint på väggen och undrar hur de ska bete sig nu! Hos oss sprang de mellan väggarna. Mössen alltså, inte katterna.

      Radera
  4. Tack för att jag fick fnissa!
    "Ring door bell and run ... My dog need the exercise!"
    Ha, ha, ha! :)

    SvaraRadera
  5. Vad kul att du har fångat Tramse på en skylt! Du slog väl till på den så han kan få känna sig stolt? :-D

    Jag gillar såna där stora högar med skyltar, ofta finner man nån godbit bland dom i alla fall :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst kan de vara roliga men här tyckte jag att det mesta var lite för rörigt. Några var bra!

      Radera
  6. Jo men Du så skoj :D Ring door bell and run ... My dog need the exercise! även om det är felstavat så var det skoj :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den fnissade jag också åt där jag stod vi marknadsbordet!

      Radera