fredag 19 april 2019

Sopranos-varning igen

Av någon anledning tittade jag nedåt poolen hos grannarna nedanför för några dagar sedan, där har det varit övergivet ganska länge nu. Jo, jag brukar nog kasta ett öga där emellanåt, med tanke på kissemissungar jag plockat upp där. Två gånger.


Hehe, ett gräsandspar njuter av sin privata och nypåfyllda pool/damm/göl! Det har ju regnat en del de senaste dagarna. Yick!

Föga kul var det just nu när jag tittade ut på vår egen pool, rengjord av mig för två dagar sedan:


Jag gick runt för att skrämma bort dem ur poolen ...


... de hoppade ur ...


... och hoppade i igen!


Vaffan! Jag vill inte ha några husdjur i poolen! Två varv jagade jag dem på detta sättet med exakt samma resultat: sim-sim - hopp upp - hopp i tillbaka - sim-sim ...

Så jag gick in och hämtade sonen, tyckte att han borde i alla fall se detta spektaklet eftersom han missade förra gången.


Lite kul är det ju att se dem njuta av den fina poolen och visst är de söta och charmiga. (24 sek)


Men någon måtta får det faktiskt vara! (13 sek)

(Shush?)

12 kommentarer:

  1. Hahaha! Det räcker med Tramse tycker jag. Jag skulle inte vilja ha änder i min pool, om jag skulle vilja bada i den vill säga. Annars kvittar det;-)
    Jag vet ju vad jag skulle göra såklart. Det är ingen sport direkt, men som sagt änder i poolen är ett "big No No".

    Skulle antingen spänna ett när över poolen eller lägger en presenning över. Troligen det sistnämnda, för då slipper ni eventuell avföring av olika fåglar/katter/hundar med mera. Sedan skulle jag lägga stenar över presenningen vid kanten så att skyddet inte flyger bort. Lätt att rulla upp, ren pool.

    Som sagt ingen sport, men en ren pool är nog värd det;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, vill inte ha dem i poolen heller! De gillade väl vår bättre än grannens för det var inte mycket att simma i där.

      Som tur är så tror jag inte de kommer tillbaka i första taget. Om de skulle så får vi väl fundera på det där med att täcka den på något sätt. Egentligen är täckningen bra för det sparar på vatten och klor men det är sällan snyggt. Dessutom är poolöverdragen inte direkt billiga.

      Radera
  2. hahaha, ankor är verkligen roliga med sina simfötter som går fram och tillbaka. ännu roligare är när dom småpratar med varandra tycker jag. men dom är tyvärr verkligen världsmästare på att skita ner... ick!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, de är kul att titta på dem när de är i rätt miljö. Som en damm i en park eller så. Inte vår pool!

      Radera
  3. Tänkte helt som BP här. Täck över poolen. Finns ju elektriska "pooltak" som är väldigt enkla och smidiga att manövrera. Absolut värt dte. Har vänner både i Spanien och hemma i Sverige. Skulle verkligen inte vilja ha några djur alls i en pool jag själv ska bada i.
    Säkert kommer ni på något kreativt. Lycka till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, vill inte heller ha djur i poolen!

      De där poolöverdragen har sina fördelar men även nackdelar. De är svindyra och jag tror inte att Miguel som vi hyr av vill betala för det. Dessutom är de inte vidare vackra ... Men självklart är de bra för de skyddar ju poolen från smuts, håller värmen samt att jag tror klor- och vattenförbrukningen minskar.

      Radera
  4. Ha, ha, ha! Ursäkta men det är svårt att inte låta bli att fnissa lite. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fnissade nog själv åt spektaklet, hade svårt att hålla mig för skratt också (det hör jag i min mycket konstiga röst, inte låter jag sådär heller!)

      Radera
  5. "Shush" var ju effektivt i alla fall :-D
    Det var förresten den undran du hade där längst ned som fick mig att misstänka att ljudet var väck på min dator. Trodde att det var en ljudlös film först. Startade om datorn och då fick jag höra din vackra röst :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror inte det var shush:et som var effektivt, det var nog det att jag skvätte vatten på dem!

      Hmmmm ... jag låter ju helkonstig! Vet att man låter inte på samma sätt som i huvudet men sådär? Jag hade lite svårt att hålla mig för skratt också, jag låter spänd på rösten. Undrar om mannen min och sonen tycker att jag låter så där!?

      Radera
    2. Och så tänker jag hela tiden på Simpsons och the Shush Lady:
      https://www.youtube.com/watch?v=FViMFjkRQoY

      Radera
    3. Visst låter man konstig när man hör sig själv från nåt annat håll än från sig själv! Minns när vi spelade in nåt program på lågstadiet på en gammal rullbandspelare (fast den var väl inte så gammal då när vi spelade in).
      När jag hörde det blev jag helt förskräckt! Det lånades senare ut till andra klasser och jag blev MÄKTA förvånad när dom kom fram och berömde min insats. Hur kunde dom veta att det var jag? Aha! Uteslutningsmetoden, kom jag fram till efter en del funderande :-D

      Hon shush-tanten är bra - gillar Simpsons :-)

      Radera