lördag 17 augusti 2019

Lördagsgodis 2019 vecka 33

Lördag! Innan jag ställer mig och friterar falaflarna (heter falafel så i bestämd form plural, tro?) så har jag diskat ur förra veckans skål och fyllt på med nytt!

Hoppas det smakar!


Godisbit nr 1
Sonen i våra fotspår! När han fnissande pekar på menyn där det finns på tok för många E:n. (Det var väl i och för sig det enda som var roligt med det restaurangbesöket. La Tasca nere i marinan som vi tidigare tyckt haft bra mat, framför allt en god paella, kommer vi inte att gå tillbaka till.)

Godisbit nr 2
Puh!-känslan! Jag hällde med schwung ut en hink med vatten på gräsmattans torrare del och ser hur vattnet studsar upp i stora jordiga droppar mot tvätten som hänger på tork. Skit också! hinner jag tänka innan dropparna faller tillbaka ned mot marken, någon decimeter kort till de vita handdukarna.

Puh!

Som ett längre linne med lite vidd i kjolen. Intill till vänster hänger den andra favoriten.

Godisbit nr 3
Ny favorithemmaklänning! Mannen min var på möte inne i Málaga och jag knatade under tiden runt lite i kvarteren intill. Hittade en klädesbutik som var fylld med roliga kläder till väldigt bra priser! Hittade bland annat en jätteskön och sådär superenkel klänning som är perfekt att ha hemma, känns knappt att man har den på sig även om det är varmt! Den är vackert kanelfärgad och mannen kommenterade att blir jag lite brunare så kommer det se ut som att jag är naken.



Godisbit nr 4
Läcker fasad! Den hittade jag där i Málaga, tycker den var riktigt läcker. Extra godisbit var att jag hittade en del skyltar att fota när jag  fördrev tiden så det kommer på en Skyltsöndag. Men inte i morgon, då tror jag nog att det kommer från Serbien.

9 kommentarer:

  1. En välfylld godisskål även den här veckan:-)
    Roligt att sonen går i sin mammas fotspår:-)
    Kläderna var helt okej, speciellt den lila till vänster.
    Fasaden är hur fin som helst. Å det är ju riktiga tegelstenar inte prefab.
    Jätteskoj att du hittade en massa skyltar, då är Skyltsöndag räddad för din del ett tag framöver:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han går nog i bådas våra fotspår, mannen min roas också av de där felen.

      Klänningarna är perfekta hemmaklänningar, det var det jag ville ha. Fina klänningar har jag, det är hemmaklänningar jag sliter ut.

      Misstänkte väl att du skulle gilla fasaden!

      Radera
  2. Svar: Visst är blommorna från vår innergård. Å japp, det är den självutnämnda trädgårdsgruppen som planterar och vattnar blommorna samt "köksträdgården". Det är HSB (läs: vår hyra) som står för inköp av blommor, frön med mera.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Något säger mig att du är inte riktigt nöjd med arrangemanget ...

      Radera
  3. Trevligt med besök i Malaga och där finns ju mycket av det mesta. Kul att du hittade en rolig klädesbutik och vad gäller svala klänningar är det nästan det enda man kan ha när det är varmt.
    Trist att maten ni åt i Marinan inte var bra. Går man ut och äter vill man ju bli nöjd.
    Tack för godisskålen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svala luftiga klänningar, inget som sitter åt, det är det enda som funkar om man nu inte kan ligga i poolen. Vi har ju inte AC så det går ju inte att kyla ned inomhus heller, direkt.

      Extra trist är att maten brukar vara god men vi såg att det verkar vara flera restauranger som gått ihop och då är det väl ingen som vet hur de ska bete sig och så skiter det sig. Trist.

      Radera
  4. En härlig godisskål med lite gott och blandat! Tur med tvätten - ja, att den inte blev prickig alltså :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tvätta tvätt två turer - roligare kan man ha det! Nu när jag skulle ta ned tvätten (glömde bort det och när jag kom på det hade tvätten fått en extra sköljning av automatbevattningen!) satt det en cikada på ett lakan. Den vägrade flytta på sig! Till slut vinglade den iväg. Flyga är inte cikadors starka sida (till skillnad från att föra ett högljutt liv!).

      Radera
  5. Vilken tur med tvätten! Jag satt härom dan och studerade vittvätt som hängde på granntaket samtidigt som det hopades stooora (många o-n med flit!), bruna moln ovanför. Modigt att tvätta en sån dag, men det klarade sig, molnen var inte inkontinenta och skingrade sig snabbt.

    Så du har också en personal shopper? Det är inte dumt det :-)

    Verkligen en läcker fasad! Man blir glad när man ser såna tycker jag.

    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera