söndag 5 januari 2020

Skyltsöndag nr 134 - T-shirtar

Vi var ju som sagt i Plaza Mayor innan jul och detta stället fångade vårt intresse:


En liten butik där de säljer T-shirtar med tryck! Vissa av dem är riktigt kul!


Den röda som det står "Apipas" är så otroligt fyndig, pipas betyder solrosfrön och det är det de har använt sig av i symbolen!


För oss som gillar Star Wars-filmerna är denna lite kul.

Vi såg faktiskt denna för flera år sedan när vi besökte Benalmádena Marina

Den här skrattade till och med mannen min åt: Jag behöver inte Google, min fru vet allt!

Så sant, så sant!


Till sist en liten flirt till BP, en stor skylt med badankor i butiken Game!

~ ☺ ~

Vill du se fler skyltningar kan du klicka på etikett Skyltsöndag här i bloggen. Glöm inte bort att kika in på förvaltaren BP's Skyltsöndag! Här är alla medverkare.

14 kommentarer:

  1. Precis som du gillar jag sådana roliga t-shirtar. Hade många sådana när jag var yngre, och måste medge att jag faktiskt fortfarande har några stycken.
    Apipas t-shirten är verkligen fyndig och rolig. Undrar bara om Adidas tycker likadant;-)
    Star Wars skylten säger mig dessvärre ingenting - oooops.
    Den med Google och frugan som vet allt har jag faktiskt sett på en spanjor som bar den i Benidorm. Såg tyvärr inte hans fru;-) Å att din man skrattade förstår jag, hans fru kan ju allt;-)
    Flirten förstår jag inte riktigt! Har visserligen en badanka. Syftar du till att jag är en badkruka där eller;-)
    Gillar din färgglada och roliga skyltning skarpt! Tusen tack för den och länkarna:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vilken misslyckad flirt! Du har ju några gånger skrivit om dessa badankor och du fick en fin av Yvonne! Jaja, man kan inte lyckas varje gång.

      Undrar också vad Adidas tycker. Men de är väl så stora så de borde kunna skratta åt det och känna sig smickrade. Den är ju inte elak, i alla fall.

      Radera
    2. Hahaha! Ditt minne är helt otroligt! Visst fick jag en badanka av Yvonne, och den sitter fortfarande bredvid min mans plastanka på grejen på duschen som egentligen är avsedd för tvål. Men jag hittade inte just den ankan bland dom du visade, så jag fattade inte. Men jag är ju ganska så trög så;-)

      Radera
    3. Vissa saker fastnar, oftast det mest oviktiga ...

      Radera
  2. Jag behöver heller inget Google ;) Kul med blandade tröjor :)

    SvaraRadera
  3. Fruar kan allt. Så är det ju!
    Roliga skyltar på olika sätt.
    God fortsättning på det nya året!
    Önskar Pettas-Karin via Uffes dator

    SvaraRadera
  4. Jag gillar också såna där roliga t-shirtar. Har några (i mitt tycke) roliga klädtryck som jag inte har hittat nån bra användning för ännu. Inte ett passande temaord, alltså :-)

    Googletröjan är ju bara sååå bra! Har sett att dom säljer dom här på fasta marknaden :-)

    Ha en fin trettondag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får ta ett prat med Sanna, du skulle ha gjort det innan hon kom ut med sin lista. Tryck hade ju passat bra i årets.

      Radera
  5. Haha ... kul skyltning! Speciellt den med Google :)

    SvaraRadera
  6. Kul skyltar/t-shirts! Och klart varierande. Och man brukar ju på sådana ställen ibland kunna trycka t-shirts med "egna motiv".
    Vet att barnbarnspojkarna kan gilla några varianter med tryck från Star Wars eller med fotbollsinspiration.
    Undrar om maken köpte dig en "Google" t-shirt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nä jag fick ingen Google-T-shirt! Eller vänta nu tänker vi fel, det är ju han som skulle ha den och jag köpte den inte. Skulle kanske ha gjort det ...

      Radera