lördag 8 november 2014

I butiken: krossade tomater - del 2

Igår var jag och handlade på Carrefour (igen) och eftersom jag började känna att jag fått lite mer grepp om tomatburkarna så tittade jag på hyllorna med andra ögon.

För att visa hur svårt det kan vara så är här en bild på alla Tomate Frito, dvs tomatkonserver som är lite mer "såsiga" och kryddade med t ex olja, lök och salt:

De två raderna längst till höger är ketchup-varianter och pizzasåser. Pastasåserna finns på ett annat ställe i butiken.

Sedan har vi då de "vanliga" tomatkonserverna där jag dessutom hittade ännu en variant, den heter Tomate Troceado och det är det närmaste jag har hittat vanliga krossade tomater. De som heter Tomate Triturado är passerade, inga skal eller fröer är med (öppnade dessa två burkar till lasagnen igår).

Jag roade mig med att samla ihop de olika tomatkonserverna av märke Carrefour, butikens egna märke.

De har även ett lågprismärke som man ser skymta i bakgrunden, de med vita etiketter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar