tisdag 15 september 2015

Tillkammad

I fredags var sonen bjuden på kalas! Vi hade även lovat att vid skolan hämta Fru Cubas dotter, sonens klasskompis, och ta med henne till kalaset. Hon satte på sig en så fin klänning och jag frågade om jag fick fixa i ordning håret på henne. Hon såg ganska tveksam ut men jag hämtade kam och några snoddar och tryckte ned henne på soffkanten.
- Sitt här! Jag har ingen dotter att fixa håret på så nu sitter du still!

Hon satt väldigt stilla (och det brukar hon inte göra!) medan jag gjorde en liten inbakad fläta. Eftersom hon har så vackra egna lockar så lät jag det mesta få hänga fritt. Några riktiga hårband har jag inte heller så det blev ett presentsnöre i stället!

Jag kände mig så nöjd. Jag tog ett foto och visade hur det såg ut bakifrån och hon blev också nöjd!

Igår träffade jag Fru Cuba och hon tackade så mycket för att jag gjorde dottern fin i håret till kalaset. Dottern hade sagt detta till sin mamma:
- I think Emma wants a daughter so she kan do her hair!

Haha, nä... Det kommer inte att hända! Jag nöjer mig med att klippa sonens hår i stället.

2 kommentarer:

  1. Hej

    Vad fin hon blev. Presentbandet blev en kul detalj, man tager vad man haver.....

    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen visst blev hon! Sonen berättade att hon under kalaset kallades för "Presenten". :)

      Radera