måndag 23 september 2019

Hösten har kommit!

Jo men visst är det vara vackert när solen går upp i Arroyo de la Miel ...
 
Vi fick i går ett Twittermeddelande om att söndagen var sista sommardagen för året, att i morgon (det vill säga i dag) klockan 9.50 börjar hösten och den slutar den 22 december:


Men som mannen min påpekade, vad är det då från midnatt och tills klockan visar 9.50?

Jo, även i Spanien gör man roliga saker med höstlöven,
denna bilden var bifogad Twittermeddelandet.
Fasligt ful men rätt så kul!

Höst eller ej, det är i dag 26 grader och det kommer väl gå upp en grad till kanske innan det vänder nedåt. Ska nog ta mig ett dopp i poolen sedan, det gäller att passa på! För visst märker vi att det är svalare, framför allt på natten när mina älskade frottétäcken inte riktig håller mig så varm som jag önskar. Men nä, jag har ingen lust att ta fram täcken och påslakan än. Jag "lånar" mannen mins frottétäcke i stället!

6 kommentarer:

  1. Här i Kalifornien (förmodligen hela USA, ja kanske till och med hela norra jordklotet) pratar om höst idag då det är höstdagjämning. Fast på vissa ställen är det mer höst än på andra... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men vad var det under morgontimmarna då? Var det inte höst då med?

      Radera
  2. Är det höstdagjämning, så är det.. Å mellan midnatt och klockan 09:50 var det alltså fortfarande sommar;-) Inte här då kanske, då det var första natten med frost. En himla tur att man inte behöver gå upp klockan sju längre och skrapa bilrutorna;-)
    Bilden du har lagt upp är inte ett dugg ful, den är hur söt som helst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är attans skönt att slippa skrapa bilrutorna på morgonen!

      Radera
  3. Skrev en lång kommentar som försvann hos blogspot. Här i Torrevieja har jag nu i sena kvällen +27 och dagens temperatur visade på +32, Ingen höst här i sikte. Har ac:n på under nätterna och den byts av med takfläkten. Frottétäcken är alltför varna så jag är glad för mina norska påslakan från "Höje" i 100% bomull, som den var förr. Men även de är för varma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sur man blir när det händer!

      Ni vekar ha det lite varmare än vad vi har det just nu, här stannar det på 28 men ligger mest krig 25-26.

      Mina frottétäcken (100 % bomull de med) är perfekta, jag vill ha tyngden som påslakan aldrig ger.

      Radera