onsdag 16 mars 2016

Att göra intryck

Inåt eller utåt?
Jag skrev ju tidigare idag om högen med sand ifrån el gordo, poolfiltret, och farhågan över att katterna skulle hitta den.

Och jodå, visst har de hittat den!

Som tur är har de bara trampat och gjort några små charmiga och söta avtryck i sanden. :) Sanden är nu uppgrävd och hopsamlad i en stor balja i väntan på distribution.

Det fick mig då att tänka på när vi stod vid stranden i Elvíria när vi flyttade hit, vi gjorde fotavtryck i den våta sanden precis efter en våg. Det gällde att skynda sig på att ta kortet, nästa våg kom fort och så fick vi göra om det. Och att det skulle se bra ut, rätt placerade, bra tryck på alla tre. Och vi fick till det!

Det lustiga är att trots att jag vet att det är ett intryck i sanden så ser det ut att stå upp, embossed. Och hur jag än försöker rätta till synintrycket så går det inte.

Sedan måste jag ju visa vädret idag: sol, ca 21 grader blev det, vindstilla... Sådär så man börjar snegla på poolen, den ser ju så bader ut! Ja, ända tills man tittar ned i botten (poolen har inte kunnat städas på några veckor) och plockar upp termometern: 14 grader. Vi väntar lite.

Men ikväll ska vi grilla och njuta av de sista strålarna för dagen!

4 kommentarer:

  1. Sorry tjejen, jag "slår dig" med tre grader här. Åkte till Alicante idag och där var det 23 grader. Alla gick med vinterkläder, bara vi turister gick i t-shirts. Oooooops! Å vem är jag att skratta åt engelsmän som kör omkring halvnaken på permobiler/Segways när det är 14 grader;-)

    Vad gäller er pool så rekommenderar jag en sådan där pool som man kan blåsa upp i stället;-) DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast det gjorde du inte! Jag sa att det var 21 så då hade du slagit mig med 2 grader - inte 3! Men mannen min sa just att det var nog en 23 grader här också. Så det är 0-0, helt enkelt!

      Men du, ni sitter väl inte på en permobil, i alla fall? Och det blir varmt att röra på sig i solen. T o m spanjorerna började dra blixtlås och knäppa upp i halsen i går.

      I Sverige hade vi en ovanmarkspool, en sådan med ställning runt. Jag kan inte påstå att jag tyckte det var särskilt smärtfritt det heller. Vi skulle ha satsat på en bättre pump där som man kunde använda att göra rent med.

      Radera
  2. Bilden med fotspåren är ju superbra! Helläcker :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och visst är den!

      Men ser du om de går inåt eller utåt? :)

      Radera