onsdag 9 mars 2016

En retur till posten

Nu är vi nyss hemkomna efter lite uträttade ärenden "på stan". Bland annat har vi lämnat in alla paketen, den här gången kom vi tomhänta ut ifrån postkontoret.

Det var samme man som satt där bakom disken och han kände så klart igen oss och tog omedelbart hand om oss. Jag lämnade över alla de åtråvärda papperen tillsammans med paketen. Sedan kunde jag inte hålla mig längre:
- Mannen på postens kundtjänst sa att du inte alls behövde de där papperen. Han tyckte att vi skulle gå till ett annat postkontor.

Tro det eller ej men jag lyckades säga det på spanska! Tyvärr så svarade ju den där mannen på spanska också och jag hängde inte riktigt med på allt han sa. Men han vidhöll att han behövde papperen för annars vore det som att paketen inte fanns.

Jaja. Jag får tänka så här:
  1. Nu vet jag var jag ska trycka för att få ut det åtråvärda papperet.
  2. Vi var rätt nöjda när vi gick därifrån.
  3. Han såg rätt nöjd ut han med, där bakom disken.
  4. Jag fick säga vad jag hade fått mig tillsagt.
  5. Jag fick träna spanska!
  6. Solen skiner!

4 kommentarer:

  1. Hahaha! Inget ont som inte har nå't gott med sig. Å jag är ganska å säker på att killen bakom disken aldrig kommer att glömma er och i framtiden alltid kommer att vara extra serviceminded...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får väl hoppas. Vi ska säkert tillbaka med fler paket.

      Radera
  2. Finns alltid nåt positivt om man är smart nog att tänka på det sättet, och det är ju du :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, ibland så! Fast mannen min tycker att jag bara gnäller här i bloggen. :)

      Det absolut lustigaste var nog att precis när jag tryckte Publicera gick solen i moln och kom inte fram mer den dagen.

      Radera