måndag 21 mars 2016

Snart blir det varmt...

... och då står Spanien berett. Eller i alla fall Worten i Málaga.

Så här såg det ut i dag, hela golvet var full med lådor innehållandes luftkonditioneringsapparater. Jag lovar, så här ser det inte ut inne i butikerna i augusti, då gapar hyllorna tomma. Vi har uppevt två augusti nu och det var lika tomt båda åren. Det enda som brukar finnas kvar är takfläktar, de är tydligen inte lika populära.

Men i dag är det inte varmt. Det är ruggiga 15 grader och regnigt, vi vaknade till åska i morse. Emellanåt tittar dock solen fram och då är det behagligare.

De säger att till helgen ska det bli några grader varmare. Hoppas det, vi ska ju på plantfestival!

9 kommentarer:

  1. Var är plant festivalen? Vi har lyckats ha haft regn och åska på nätterna och några solglimtar mitt på dagen. Visst är det kallt i skuggan. Ha en bra måndag÷)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är i Parque La Paloma i Benalmádena. Här kan du läsa mer: http://www.benalmadena.es/feria-de-plantas-de-coleccion.php

      Nu ska jag tända en brasa!

      Radera
  2. Känner igen det där med hyllorna som gapar tomma där det brukar finnas AC och fläktar. Jösses vad varmt det kan bli i det här landet. Men inte idag. Nu hänger inte regnet i luften längre, det vräker ned...

    Gör inte mig så mycket, men jag tycker synd om alla dom som är här för att fira påsk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är torrt i marken så det är välkommet. Men det får gärna bli lite varmare.

      Har precis tänt en brasa!

      Radera
  3. Är du och jag synkade eller;-) Då det var pissväder här med idag gick vi för första gången in i en Worten som förresten ligger granne med MediaMarkt här. Herregud vilka grejer!

    Hittade inga AC-kartonger (med innehåll) här, men hur många tvättmaskinsvarianter som helst, för att inte tala om Dysons coola dammsugare. Kommer troligen att visa dom på bloggen imorgon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köpte en dammsugare utan påse, himlans snygg, men det innebär ju inte att jag använder den för det. :)

      Och Worten vägrar vi just nu, de betedde sig så illa igår.

      Så vad ska vi göra idag då? :)

      Radera
  4. Jag vaknade också av åska! Så mysigt! Men alla semana santa-firare är så klart förskräckta. Har blivit en del inställda processioner redan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var några rejäla bangar som studsdade mot bergen. Men det var kortvarigt.

      Vad tråkigt om de ställer in processioner! Vilket antiklimax, vilken besvikelse för dem som sett fram emot det så enormt och lagt ned oerhört med tid.

      Radera
  5. Det är sån där apparat som vi kallar "luftvärmepump". Eftersom vi mest använder den för att få värme... ;)

    SvaraRadera