söndag 13 mars 2016

Skyltsöndag nr 3 - I butiken

Bättre än så här kan det nästan inte bli ifrån mig. Den är för mig en gammal goding ifrån 2013.



Jag fick tag i en tjej som jobbade på avdelningen Frukt & Grönt på ICA Maxi Arlandastad och jag frågade henne om champinjomnerna inte var lite väl dyra.

Först fattade hon ingenting men sedan ryckte hon lappen och gick muttrande där ifrån. Gjorde inte så mycket, jag hade hunnit ta kortet!

Så jag skrattade!

Ja, ibland växer hornen lite fortare och kraftigare.

Vill du se fler roande skyltar, titta här hos BP!

10 kommentarer:

  1. Haha! Måste ha varit väääldigt lyxiga champinjoner :-)

    SvaraRadera
  2. Det övergick mina smaklökar i så fall, smakade preciiis som vanligt. Lite som jag råkade ta fel flaska på Systembolaget och såg först sedan att jag hade betalat 150 kr för det. När jag väl vågade öppna den så var det inget särskilt, viner för 70 kr funkar lika bra.

    SvaraRadera
  3. Det gäller att vara uppmärksam!
    Tack för din skyltning.
    SöndagsSkyltKram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ju hopplös när det gäller sådant! Född till korrekturläsare, tror jag. Ser alltid fel alla andra gör - själv gör jag ju inga. :)

      Radera
    2. Hej, dotter min, och jag som alltid trott att det är en yrkessjukdom jag lider av. Håller ständigt på att plåga stackars sekreterare i de föreningar jag ingår i. Nu förstår jag att det är något med våra gener ....

      Radera
    3. Ja, det är inte lätt!
      Eller jo, det är det... Det är nog värre att vara runt oss.

      Radera
  4. Hahaha! Omgångens i särklass roligaste skylt Emma:-))))))))) Skulle gissa att skylten skapades av en dyslektiker och en som har diskalkyli. Eller troligen av en person som har både och:-))))

    Tusen tack för denna absoluta höjdarskylt och länken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen visst är den bra!

      Längtar till nästa söndag, den ligger redan klar!

      Radera
    2. Hej det är inte en dum fråga för alt är dyrare i Sverige erkki

      Radera
    3. Ja, nästan. Men det får vara måtta på det! :)

      Radera